اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 تير 1393 / کد مطلب: 8940 / نظرات: 0


کمبود فضای آموزشی در جغتای نیازمند توجه ویژه مسوولان و خیرین است



سبزوار پیام – مدیر آموزش و پرورش جغتای خواستار توجه بیشتر مسوولان و خیرین به گسترش فضاهای آموزشی در این شهرستان شد .
 
به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، محمدرضا دستورانی افزود : در حال حاضر در این شهرستان بویژه در شهر جغتای با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم .

وی با اشاره به وجود 23 آموزشگاه در شهر جغتای گفت : حداقل هفت آموزشگاه دیگر نیاز داریم تا کمبود فضاهای آموزشی این شهر مرتفع شود.

وی ادامه داد : در حال حاضر به دلیل کمبود فضای آموزشی در شهر جغتای از فضاهای آموزشی تخریبی و نیز کانون های فرهنگی و تربیتی بجای آموزشگاه استفاده می شود.

وی بیان کرد : حدود 70 کلاس درس و 40 اتاق خوابگاهی با ظرفیت 400 نفر در شهرستان جغتای برای رفع کمبود فضا هایی آموزشی در این شهرستان نیاز است .

وی گفت : در حال حاضر حدود 207 آموزشگاه در این شهرستان وجود دارد که حداقل 20 درصد این آموزشگاه ها از سوی اداره کل نوسازی استان به عنوان تخریبی و فرسوده اعلام شده است .

مدیر آموزش و پرورش جغتای افزود : به دلیل کمبود فضای آموزشی ناچار هستیم از فضاهای تخریبی با وجود مشکلات این فضاها هم استفاده کنیم .

وی ادامه داد : در حال حاضر در برخی روستاها به علت کاهش جمعیت به دلایلی چون مهاجرت با فضاهای آموزشی خالی و در برخی مناطق نیز به دلیل افزایش جمعیت دانش آموزی با کمبود مواجه هستیم .

مدیر آموزش و پرورش جغتای با بیان اینکه حدود 10 هزار نفر دانش آموز و 207مورد فضای آموزشی در این شهرستان داریم خواستار توجه بیشتر مسوولان در این خصوص شد.

دستورانی با اشاره به نقش تعامل و همدلی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش گفت : با توجه به کمبود اعتبارات عمرانی نیاز هست تا خیرین مدرسه ساز نیز در این حوزه ورود پیدا کنند.

وی اظهار کرد : در شهرستان جغتای برای تامین زمین برای فضاهای آموزشی هیچ مشکلی نیست و در صورت مشارکت خیرین زمین در اختیارشان قرار می گیرد.

وی افزود : اگر خیرین 50 درصد ساخت فضاهای آموزشی در شهر و 30 درصد ساخت در روستاها را تقبل کنند بقیه هزینه ها از طریق اداره کل نوسازی تامین می شود و آموزشگاه نیز به نام خیر نامگذاری می گردد.

وی با اظهار اینکه دو جشنواره خیرین مدرسه ساز سال گذشته و امسال برگزار شد،گفت : این جشنواره ها در جذب خیرین بسیار تاثیرگذار بود.

وی افزود: راه اندازی مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان جغتای را نیز در دستور کار داریم ./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.