اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 10 تير 1393 / کد مطلب: 8930 / نظرات: 0

نماینده مردم سبزوار :


ایران بزرگترین صادرکننده سنگ آهن در خاورمیانه است


ایران بزرگترین صادرکننده سنگ آهن در خاورمیانه است نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران از بزرگترین صادرکنندگان سنگ آهن و واردکننده فولاد در منطقه خاورمیانه است.
 
محمدرضا محسنی‌ثانی  در دیدار با اصناف و صنعتگران و کارآفرینان گرامیداشت دهه تولید ملی بابیان اینکه بیش از 55 هزار واحد صنفی در کشور به صورت نیمه‌کاره مانده است، اظهار داشت: متأسفانه هزینه‌های هنگفتی در کشور ما به دلیل مدیریت نادرست در دولت‌ها و در حوزه اقتصاد، تولید صنعت و کارآفرینی هدر رفته است.

وی بابیان اینکه برنامه اقتصاد مقاومتی در راستای توسعه اقتصاد کشور طراحی شده است، تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی برنامه اقتصاد مقاومتی برنامه محوری است که به تقویت صنعت کشور و جلوگیری از هدررفت سرمایه کمک می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر برای هریک از این واحدهای صنفی یک میلیارد تومان پرداخت شده باشد رقمی هنگفت را می‌توان محاسبه کرد که از سرمایه‌های کشور هدر رفته است.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین صادرکنندگان سنگ آهن در منطقه است، اضافه کرد: متأسفانه با وجود این مسئله باز ما یکی از بزرگترین واردکنندگان فولاد در منطقه خاورمیانه هستیم.

وی با بیان اینکه چرا ما نمی‌توانیم منابع معدنی خود را تبدیل به ارزش افزوده کنیم، تأکید کرد: این یک فاجعه مهم است که نتوانیم این سنگ آهن‌ها و یا منابع دیگر کشور را تبدیل به فولاد کنیم و خودمان این محصولات را صادر کنیم و در کنار آن به توسعه اشتغال و کارآفرینی در کشور کمک کنیم.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه برنامه پنجم توسعه رو به اتمام است و مجلس تدوین برنامه ششم توسعه را در دستور کار دارد، تأکید کرد: بسیاری از شکایت‌های نمایندگان از دولت، عدم اجرای درست برنامه و قانون توسط دولت است.

وی با اشاره به مالیات به عنوان یکی از منابع مهم در آمدی کشور در کنار منابع مهم فسیلی گفت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که در برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته است توجه به مالیات به‌عنوان یکی از درآمدهای مهم کشور است.فارس





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.