اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 6 تير 1393 / کد مطلب: 8899 / نظرات: 0


سرپرست اداره بهزیستی سبزوار:اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد توجه بیشتر مسوولان و خیرین را می طلبد


سبزوارپیام - سرپرست اداره بهزیستی سبزوار گفت : اشتغال مهمترین دغدغه بهبود یافتگان اعتیاد است و این موضوع،توجه بیشتر و همکاری خیرین و مسوولان را می طلبد.
به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، مرضیه کسرائی فر افزود : بیکاری بهبود یافتگان اعتیاد موجب می شود، فرد به دلیل مشکلاتی که برای او و خانواده اش پیش می آید دو باره به اعتیاد پناه ببرد.

وی با اشاره به اقدامات اداره بهزیستی سبزوار برای اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد، گفت : همه مراکز درمان و بازتوانی تحت پوشش این اداره با مراکز فنی و حرفه ای در ارتباط و هماهنگی هستند.

وی بیان کرد : در سال گذشته به 45 نفر از بهبود یافتگان اعتیاد تا سقف 50 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی اعطا شد.

وی با اظهار اینکه افراد بسیاری پشت نوبت دریافت تسهیلات اشتغالزایی هستند و اعتبارات موجود جوابگوی نیاز نیست، افزود : مشارکتهای مردمی در امر درمان ، بازتوانی و اشتغال بیماران بهبود یافته اعتیاد جزء اولویت های کاری است .

سرپرست اداره بهزیستی سبزوار گفت : 11مرکز درمان و بازتوانی سرپایی اعتیاد ، دو مرکز اقامتی بهبودی میان مصرف کنندگان مواد مخدر و یک مرکز درمان اجتماع محور (tc ) تحت نظارت اداره بهزیستی در این شهرستان فعالیت دارند.

کسرائی فر افزود : علاوه بر این یک مرکز پیشگیری از اعتیاد و یک مرکز سلامت روان در قالب پیشگیری از اعتیاد در سبزوار فعالیت دارند.

وی ادامه داد : همچنین در حال حاضر راه اندازی مرکز اقامتی بهبودی میان مدت مصرف کنندگان مواد مخدر در سبزوار برای بانوان نیز در دست اقدام است و در مرحله اخذ مجوزهای لازم است .

وی مراکز موردنیاز را شامل مرکز سرپناه شبانه ، مرکز کاهش آسیب اعتیاد (Dic ) و مرکز مشاوره تلفنی خدمات عمومی و تخصصی اعتیاد در سبزوار عنوان کرد و گفت : راه اندازی این مراکز را هم در دستور کار داریم.

وی نظارت بر امور درمان این مراکز،حمایت های مادی و معنوی از خانواده های بیماران در حال درمان و بهبود یافته از محل مشارکتهای مردمی را از اقدامات این اداره بر شمرد.

وی همچنین تشکیل گروههای همیار سلامت روان ،آموزش مهارتهای زندگی از مقطع پیش دبستانی تا دانشگاه ، آموزش خانواده ،تشکیل موسسه های پیشگیری از اعتیاد و... را از فعالیت های حوزه پیشگیری از اعتیاد این اداره ذکر کرد.

سرپرست اداره بهزیستی سبزوار کلید موفقیت برای پیشگیری از اعتیاد را کاهش تقاضا عنوان کرد و گفت : اداره بهزیستی برای دستیابی به این هدف تاکنون برنامه های اجتماع محور در زمینه پیشگیری از اعتیاد در محیط های مختلف شامل محیط کار ، محلات ، روستاها ، محیط های آموزشی و ... اجرا کرده است ./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.