اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 3 تير 1393 / کد مطلب: 8876 / نظرات: 0

رییس منطقه 2 سازمان بازرسی کل کشور:


بایدهرچه بیشتر از نظارت مردمی به عنوان کارآمدترین نظارت استفاده کنیم


بایدهرچه بیشتر از نظارت مردمی به عنوان کارآمدترین نظارت استفاده کنیم  رییس منطقه 2 سازمان بازرسی کل کشور گفت :بایستی هر چه بیشتر از نظارت مردمی به عنوان موثرترین و کارآمدترین نظارت بهره بگیریم .
 
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان  در نشست شورای اداری سبزوار افزود : یکی از ظرفیت هایی که در قانون هم به آن پرداخته شده، نظارت مردمی است.

وی اظهار کرد: با امکانات و نیروی انسانی محدود سازمان بازرسی نمی شود بر تمام مسایل و دستگاه ها به خوبی و به طور کامل نظارت کرد بلکه باید از نظارت های همگانی بهره جست.

وی با بیان اینکه در هر بازرسی استان واحدی تحت عنوان اداره بازرسی همگانی تشکیل شده است که با شرایطی بازرس افتخاری می پذیرد ، افزود : از بین دستگاه های اجرایی ، تشکل های غیردولتی و سایر افراد بازرسان افتخاری می پذیریم.

مدیرکل بازرسی خراسان رضوی ضمن دعوت از مدیران و کارکنان ادارات به عنوان بازرسان افتخاری ، گفت : در سطح استان بویژه شهرستان سبزوار تعدادی هستند که به عنوان بازرس افتخاری با ما همکاری می کنند .

حجت الاسلام درویشیان با بیان اینکه بدون نظارت و بازرسی تحقق اهداف یک مجموعه امکان پذیر نیست، افزود: نظارت و بازرسی از نگاه مکتب اسلام و روایات مورد تاکید قرار گرفته و در قانون اساسی نیز به این موضوع در جایگاه رفیع توجه شده است.

وی با بیان اینکه در تمام قوای نظام اسلامی یکی از وظایف در تمام سطوح مسوولیتی نظارت است ، گفت : در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای قوای سه گانه کشور و همچنین مسوولان رده های مختلف مسوولیتی، وظایف نظارتی پیش بینی شده است.

وی افزود : علاوه بر این قضاوت و نظارت از اصلی ترین وظایف قوه قضاییه و به منزله دو بال برای این قوه است.

رییس منطقه 2 سازمان بازرسی کل کشور، عمده ترین اولویت و راهبرد این سازمان را پیشگیری و اقداماتی که جلوگیری از ایجاد انحراف می کند عنوان کرد .

حجت الاسلام درویشیان با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر برخورد است ، افزود : ما معتقدیم مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی سرمایه های ملی و مهم کشور هستند که سال ها طول کشیده و هزینه شده تا این نیروها به ثمر بنشینند.

مدیرکل بازرسی خراسان رضوی با اظهار اینکه وظیفه داریم از نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه کشور صیانت کنیم ، گفت : یکی از اقدامات در جهت صیانت نیروی انسانی اقدامات پیشگیرانه و نظارت قبل از اقدام دستگاه ها است .

وی در مجموع هدف سازمان بازرسی از اجرای برنامه های نظارت را پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات اداری، ارتقای سطح سلامت اداری دستگاه های اجرایی و صیانت از سرمایه انسانی نظام جمهوری اسلامی ایران در نظام اداری ذکر کرد.

حجت الاسلام درویشیان گفت: یکی از آسیب هایی که در نظارت با آن مواجه می شویم عدم اطلاع بعضی از مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی با برخی قوانینی همچون قانون منع تصدی بیش از یک شغل است که عمومیت دارد و مرتبط با یک دستگاه خاص نیست.

وی ادامه داد : به همین دلیل بخش قابل توجهی از پیشنهادهای سازمان بازرسی کل کشور به نظام اداری برای تحقق اصلاح ساختارها و فرآیند های کاری، شامل پیشنهادهای اصلاحی است.

وی با توجه به اهمیت نقش نظارت در جلوگیری از انحراف ،گفت : هدایت دستگاه های اجرایی به قانون گرایی و افزایش سلامت اداری دستگاه های اجرایی کشور از جمله اولویت ها است .

وی اظهار کرد: به دلیل ضرورت توجه به قوانین عمومی و اهمیتی که نظارت و بازرسی در کشور دارد، هم از ظرفیت نظارتی خود دستگاه ها استفاده می کنیم و هم به دلیل هماهنگی های لازم، شوراهای دستگاه نظارتی تشکیل شده است .

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت : یکی از مصوباتی که شورای دستگاه نظارتی مصوب کرده ،پیگیری موضوع فرهنگ است .

مدیرکل بازرسی خراسان رضوی به مصوبه انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب که مورد پیگیری دستگاه ها است نیز اشاره کرد و افزود : بایستی این مصوبه به طور جدی تری پیگیری شود.

حجت الاسلام درویشیان همچنین بر همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی ، پرهیز از وعده های غیرعملی و نیز اطلاع رسانی خدمات دستگاه ها به مردم تاکید کرد.

رییس منطقه 2 سازمان بازرسی کل کشور مسوولیت خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی را یک توفیق عنوان کرد و گفت : بایستی از همه ظرفیت ها و توان در جهت خدمت به مردم در فرصت مسوولیت استفاده کنیم.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.