اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 3 تير 1393 / کد مطلب: 8870 / نظرات: 0

محسنی ثانی


ظرفیت های بالای فرهنگی و هنری سبزوار حمایت بیشتر مسوولان را می طلبد


ظرفیت های بالای فرهنگی و هنری سبزوار حمایت بیشتر مسوولان را می طلبد نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی گفت : ظرفیت های بالای فرهنگی و هنری در سبزوار توجه و حمایت بیشتر مسوولان را می طلبد.
 محمدرضا محسنی ثانی عصر دوشنبه شب در جمع اصحاب فرهنگ و هنر سبزوار که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشت ،افزود : بخش عظیمی از قابلیت های فرهنگی و هنری در حوزه های مختلف در سبزوار در عرصه ملی و بین المللی است که نیازمند حمایت بیشتر مسوولان است .

وی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت ها در سبزوار در دوران پس از پیروزی انقلاب و بویژه در چند ساله اخیر اظهار کرد: بیشترین مزیت این شهرستان در بعد دانشگاهی ، دانشجویی ، فرهنگ و هنر بوده و این مزیت ریشه در دیرینه تاریخی و فرهنگی سبزوار با قدمت چند هزار ساله دارد .

نماینده مردم سبزوار در مجبس شورای اسلامی گفت : بخش عظیمی از قابلیت های فرهنگی و هنری سبزوار مغفول مانده و نیازمند حمایت جدی مسوولان است .

وی با قدردانی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سبزوار برای افتتاح دبیرخانه کنگره بین المللی نهضت سربداران افزود : این کنگره بین المللی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است سال آینده در سبزوار برگزار شود.

وی با بیان اینکه این کنگره بین الملی به عنوان اولین رخداد تاریخی برای گرامیداشت نهضت سربداران است ، افزود : برگزاری این کنگره برای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان از پیشینه تاریخی کشور ضروری است .

محسنی ثانی گفت : سربداران بر علیه حکومت تاتار و مغول قیام کردند و توانستند حدود نیم قرن نمونه دولت اسلامی را تاسیس کنند و خدمات مفیدی ارایه داده و تا حد زیادی توانستند خرابی های مغول را جبران کنند.

وی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عنوان عنصری علمی ، حوزوی ، مبارزاتی و از خانواده اجتهاد دانست و گفت : ایشان با مسوولیت مهمی که در سنگر فرهنگ و هنر دارند به طور قطع و یقین می توانند اثربخش باشند .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.