اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 1 تير 1393 / کد مطلب: 8862 / نظرات: 0


یک مسوول :سطح زیرکشت کلزا درشهرستان جوین سه برابر افزایش یافت



سبزوار پیام – مسوول بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی جوین از رشد حدود سه برابری سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد .

به گزارش" سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، محمدرضا حسن آبادی با اشاره به سطح زیرکشت 110 هکتاری کلزا در سال گذشته در جوین، افزود : امسال 300 هکتار از اراضی شهرستان جوین به کشت کلزا اختصاص یافته است .

وی با بیان اینکه عملکرد محصول کلزا در هر هکتار نیز امسال نسبت به سال گذشته در جوین افزایش یافت ، گفت : میانگین عملکرد محصول کلزا طی سال گذشته در این شهرستان دو هزار و 950 کیلوگرم و برای امسال سه هزار و 500 کیلوگرم است.

مسوول بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی جوین اظهار کرد: پیش بینی می شود بیش از هزار تن محصول کلزا از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت گردد.

حسن آبادی با اشاره به مزایای سیستم های آبیاری نوین در جلوگیری از هدررفت آب، افزود : در کاشت کلزا در جوین به طور کلی از سیستم های آبیاری نوین و با بکارگیری دستگاه های کشت مستقیم استفاده شده است .

وی با اشاره به رتبه اول جوین در سطح زیرکشت و عملکرد محصول کلزا در استان گفت : امسال در شهرستان جوین رکورد پنج هزار و 200 کیلوگرمی کلزا در هر هکتار را داشتیم.

وی بالارفتن قیمت خرید تضمینی کلزا در امسال را از جمله دلایل افزایش سطح زیرکشت این محصول عنوان کرد و افزود : پنج مرکز خرید تضمینی برای کلزا در جوین پیش بینی شده است .

وی بیان کرد : کشاورزانی که محصول خود را به مراکز دولتی تحویل دهند از اولویت تسهیلات کشاورزی برخوردار شده و نیز نهاده های کشاورزی به قیمت یارانه ای در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی با اشاره به مزایای کشت کلزا در تناوب محصولات زراعی ،گفت : کلزا در شرایط حاضر بهترین محصول برای حاصلخیزی و باروری خاک است.

شهرستان جوین در شمال غربی سبزوار قرار دارد ./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.