اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 27 خرداد 1393 / کد مطلب: 8835 / نظرات: 0


بزرگداشت محمود بیهقی در سبزوار برگزار می شود


بزرگداشت محمود بیهقی در سبزوار برگزار می شود  سبزوارپیام- مدیر اداره فرهنگی- هنری شهرداری سبزوار گفت: بزرگداشت نویسنده معاصر سبزوار محمود بیهقی در روز پنجم تیر ماه آینده در این شهرستان برگزار می شود.
 
به گزارش"سبزوار پیام" به نقل ازروابط عمومی شهرداری سبزوار، محمد اختریان افزود: بزرگداشت این پژوهشگر فرهیخته توسط این اداره و با همکاری موسسه خیریه سبزواری های مقیم مشهد و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار برگزار خواهد شد.

وی هدف از این اقدام را شناسایی و شناساندن مشاهیر و مفاخر و فرهنگ غنی سبزوار به نسل جدید و آینده بیان کرد.

وی اظهار کرد: این مراسم با حضور مسوولان محلی ، کارشناسان، اساتید دانشگاهی، و صاحبنظران حوزه زبان و ادبیات فارسی برگزار می شود.

وی مهمترین و ارزشمندترین تالیف این محقق سبزواری را دایره المعارف بزرگ سبزوار ذکر کرد و گفت: این کتاب چهار جلدی، کتابی است که در نوع خود شاهکاری ادبی در راستای حفظ زبان و ادبیات فارسی محسوب می شود.

محمود بیهقی در سال 1308 در یکی از محلات قدیمی شهر سبزوار متولد شده بود.

وی در طول حیات هشتاد و دو ساله اش، پژوهش های گسترده ای را در زمینه تاریخ، فرهنگ و البته برخی مسائل اجتماعی سبزوار در دوران معاصر انجام داد.

وی توانست پس از کتاب تاریخ بیهق که چند قرن پیش از این توسط ابوالحسن زید بیهقی دانشمند بزرگ قرن پنجم هجری نوشته شده بود، کتاب های ارزشمند سبزوار شهر دیرینه های پایدار، سبزوار، شهر دانشوران بیدار را تالیف کند./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.