اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 25 خرداد 1393 / کد مطلب: 8825 / نظرات: 0


افتتاح مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) در سبزوار



سبزوار پیام _ نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس از افتتاح مجتمع فرهنگی بین‌المللی امام رضا (ع) این شهرستان در روز میلاد حضرت رضا (ع) خبر داد.
 
به گزارش "سبزوار پیام" محمد‌رضا محسنی‌ثانی اظهار داشت: این مجتمع در راستای ارتقای فرهنگی شهرستان سبزوار، کمک به تحقق اهداف شعار سال و گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی در سبزوار ساخته شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این مجتمع بیش از 90 درصد رشد فیزیکی داشته و بیش از 4 میلیارد تومان نیز برای آن هزینه شده است.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس با اشاره به درخواست تخصیص اعتبارات برای اتمام این پروژه نیز گفت: آستان قدس به این درخواست پاسخ مثبت داد و متعهد شد مبلغ 10 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه فرهنگسرای بزرگ امام رضا (ع) در سبزوار اختصاص دهد.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه این مجتمع به درخواست شهرستان و همت آستان قدس رضوی در حال ساخت است، تصریح کرد: با توجه به موقعیت‌های علمی، اجتماعی و پیشینه تاریخی این شهر، وجود این مجتمع فرهنگی در سبزوار ضروری بود.

وی با اشاره به درخواست‌های مکرر در مورد احداث این مجتمع از آستان قدس رضوی، ابراز داشت: تولیت آستان قدس رضوی با درخواست‌های بنده، مسئولان شهرستان و مردم سبزوار موافقت کرده و دستور احداث این مهم را دادند.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس، احداث مجتمع بین راهی سبزوار را یکی از کارهای مهم برای خدمات‌رسانی به زائران امام رضا (ع) دانست و عنوان داشت: در این رابطه موافقت‌های اولیه اخذ شده و امیدواریم با کمک آستان قدس رضوی این مهم در سبزوار هرچه سریع‌تر محقق شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سبزوار دارای موقوفات بی‌شماری است که مغفول مانده و تاکنون در جایی به ثبت نرسیده است، خواستار تأسیس دفتر برای ثبت موقوفات در این شهرستان از سوی آستان قدس رضوی نیز شد.

محسنی‌ثانی در پایان به کاشی‌کاری گنبد شهدای گمنام اشاره کرد و خواستار کاشی‌کاری قسمت درونی گنبد شهدای گمنام با مساعدت آستان قدس شد و ابراز امیدواری کرد: هرچه سریع‌تر این مهم انجام شود./6

منبع: فارس





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.