اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 25 خرداد 1393 / کد مطلب: 8820 / نظرات: 0


آیین استقبال نمادین سربداران از امام زمان (عج) در سبزوار برگزار شد


سبزوارپیام - همزمان با میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، آیین تاریخی استقبال نمادین سربداران از امام زمان (عج) به همراه منتظران حضرتش در سبزوار برگزار شد.
 
به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، این آیین عصر جمعه از محل گلزار شهدای سبزوار به مقصد مزار شهدای گمنام این شهرستان با نوای چاووشی خوانی و حضور جمع بسیاری از مردم دیار سربداران و مسوولان آغاز شد.

کاروانی به همراه جمع زیادی از مردم ملبس به لباس سربداران (700 سال قبل ) از گلزار شهدای سبزوار حرکت خود را آغاز کرد و در طول مسیر مردم با شاخه های گل و پرچم هایی مزین به نام حضرت مهدی (عج) منتظر این کاروان بوده و از آنان استقبال می کردند.

قرائت صلوات خاصه امام زمان(عج)، تواشیح ، اجرای ضرب زورخانه در مدح حضرت مهدی(عج) و نقالی خوانی از جمله برنامه هایی بود که در مسیر این کاروان توسط گروههای هنری سبزواری اجرا شد .

همچنین در طول مسیر مردم با برپا کردن ایستگاه های صلواتی و پخش شیرینی و شربت از مردم پذیرایی می کردند.

مدیر فرهنگی هنری شهرداری سبزوار در حاشیه برگزاری این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به پیشینه آیین استقبال از امام عصر(عج) در دوران سربداران اشاره کرد و گفت: در دوران سربداران که امسال هفتصدمین سال این قیام است ، مردم اسب سفیدی را آراسته می کردند و با ساز و دهل که موسیقی خاصی بوده بر بلندای بلندترین نقطه شهر می بردند و تا غروب منتظر امام می ماندند.

محمد اختریان افزود : از آنجایی که شهر سبزوار به عنوان یکی از چهار شهر شیعه اثنی عشری جهان و پیشگام در تکریم اهل بیت است، در تلاش هستیم با احیای این سنت این شهر را به عنوان خاستگاه این آیین و سنت کهن در ایران معرفی کنیم.

وی هدف از این آیین را ایجاد شور و نشاط مردم و تجدید میثاق با رهبری و ولایت و معرفی شهر سبزوار به عنوان یکی از چهار شهر نخست شیعه جهان دانست.

این آیین در مزار شهدای گمنام سبزوار با اذان دسته جمعی توسط مردم مومن دیار سربداران و زیارت آل یاسین به پایان رسید./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.