اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 خرداد 1393 / کد مطلب: 8816 / نظرات: 0


پایگاه انتقال خون سبزوار پاسخگوی اهداکنندگان نیست



سبزوار پیام ـ فضای فعلی پایگاه انتقال خون سبزوار پاسخگوی مراجعات زیاد اهداکنندگان شهرستان بزرگ سبزوار نیست.
 
به گزارش "سبزوار پیام" پرستو جمیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اینکه پایگاه انتقال خون سبزوار تأمین کننده خون و فرآورده‌های خونی بیمارستان‌های واسعی، امداد، شهیدان مبینی، قمربنی هاشم جوین، ولیعصرجغتای و ولیعصر بردسکن است، اظهار داشت: متأسفانه فضای فعلی پایگاه انتقال خون سبزوار پاسخگوی مراجعات زیاد اهداکنندگان شهرستان بزرگ سبزوار نیست.

وی با اشاره به اینکه این پایگاه از سال 1378 با 6 تخت فعال آغاز به کار کرده است، خاطرنشان کرد: از آن زمان تاکنون تعداد این تخت‌ها و تجهیزات افزایش نیافته است.

جمیلی با اشاره به اینکه پایگاه انتقال خون سبزوار متولی تأمین خون بیش از 6 بیمارستان سطح شهرستان و شهرهای هم‌جوار است ادامه داد: در بین بیمارستان‌های سطح شهرستان و شهرهای هم‌جوار بیشترین در خواست نیاز خون متعلق به بیمارستان مبنی و بهترین مدیرت مصرف خون نیز متعلق به بیمارستان واسعی سبزوار است.

وی با اشاره به اینکه کمبود پزشک معاینه از دیگر مشکلات این پایگاه است، گفت: متأسفانه پایگاه با وجود چهار پزشک در چارت سازمانی از داشتن پزشک محروم است و امسال با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار دو پزشک فقط برای سه روز در هفته برای همکاری به پایگاه معرفی شده است.

وی با بیان اینکه کمبود پزشک پایگاه انتقال خون سبزوار اصلا خوشایند نیست، اظهار داشت: پایگاه سبزوار از سال 86 رتبه اول استان در اهداء خون بعد از مشهد مقدس را کسب می‌کرد اما سال گذشته این مشکل سبب شد سبزوار به رتبه دوم سقوط کند.

وی با اشاره به کمبود پزشک در پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: براساس چارت سازمانی باید بیش از سه پزشک در پایگاه داشته باشیم که متأسفانه این تعداد در پایگاه مستقر نیستند.

وی ادامه داد: البته با پیگیری و با مساعدت رئیس دانشگاه علوم پزشکی دو پزشک هرکدام سه روز در هفته در پایگاه استقرار یافته‌اند و کار معاینه مراجعه‌کنندگان را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه امسال چهلمین سالگرد تأسیس سازمان انتقال خون در ایران است، تصریح کرد: شعار امسال روز ملی اهدای خون 40 سال همراهی، 40 میلیون اهدای خون، تداوم بیکران زندگی است.

رئیس سازمان انتقال خون سبزوار در ادامه  با بیان اینکه انتقال خون سبزوار با مشکل کمبود فضا مواجه است، گفت: کمبود اعتبارات تنها مانع برای ساخت ساختمان جدید این سازمان در سبزوار است.

وی با اشاره به ساختمان فعلی پایگاه انتقال خون سبزوار افزود: ساختمان فعلی پایگاه انتقال خون سبزوار در دو طبقه و 430 متر زمین ساخته شده و مجهز به 6 تخت خون‌گیری است.

این مسئول با بیان اینکه برای ساخت پایگاه جدید بیش از 2 هزار متر زمین به ما داده شده است، تصریح کرد: برای ساخت این مجموعه به بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است که متأسفانه در اعتبارات تملک دارایی تخصیص یافته برای ساخت این مجموعه فقط 200 میلیون تومان اختصاص یافته است.

جمیلی با بیان اینکه افتتاح بخش قلب و بیمارستان فوق تخصص بار زیادی را به پایگاه انتقال خون سبزوار در تهیه خون مورد نیاز تحمیل خواهد کرد، ادامه داد: ما از مسئولین استانی این انتظار را داریم تا برای ساخت پایگاه انتقال خون جدید تلاش بیشتری کنند و اعتبارات دیگری را نیز اختصاص دهند تا بتوانیم در دو سال آینده شاهد راه‌اندازی و افتتاح این پایگاه باشیم./6

منبع: فارس





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.