اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 22 خرداد 1393 / کد مطلب: 8805 / نظرات: 0

در مراسم معارفه مدیر مسوول روزنامه خراسان :


معاون وزیر ارشاد: رسانه، یک نهاد ناظر قدرت است


معاون وزیر ارشاد: رسانه یک نهاد ناظر قدرت است  معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه، یک نهاد ناظر قدرت است.
 
دکتر سید عباس صالحی  در آئین تودیع و معارفه مدیران مسوول قدیم و جدید روزنامه خراسان در مشهد افزود: رسانه به عنوان چنین نهادی وقتی می تواند کارکردهای خود را داشته باشد که نفوذ منطقه ای داشته باشد و اصحاب قدرت و ناهنجاران احساس کنند که یک ناظر مدنی آنها را می نگرد.

وی گفت: روزنامه خراسان با بیش از 60 سال سابقه فعالیت رسانه ای یکی از قدیمی ترین روزنامه های ایران است و همین قدمت آن را به عنوان نشانه و نمایه ای از هویت خراسان تبدیل کرده است.

او افزود: خراسان رضوی امروز نه تنها به محصولات طبیعی خود بلکه به روزنامه خراسان نیز شناخته می شود.

وی گفت: روزنامه خراسان صرفا به قدمت خود مفتخر نیست بلکه گستره این روزنامه هر دهه بیش از دهه قبل بوده و این امکان را فراهم آورده که روزنامه خراسان را به رسانه ای قابل توجه تبدیل کند.

او افزود: خیلی ها با روزنامه خراسان، روزنامه نویس، مقاله نویس و روزنامه خوان شده اند و این سهم اندکی برای یک رسانه نیست.

صالحی اظهار کرد: رویکرد اعتدال، عقلانیت، فراجناحی و وامدار جناحها نبودن مزیت دیگر روزنامه خراسان است.

وی گفت: در رتبه بندی اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از جهات مختلف روزنامه ها را بررسی کرده است این روزنامه یکی از پنج روزنامه برتر ایران شناخته شد.

وی افزود: البته روزنامه خراسان به آنچه باید نرسیده است اما مهم این است که حرکت و سیلان دارد و دچار ایستایی و رکود نشده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تحریریه روزنامه خراسان، فعال، فرهنگی و ارزشمند است و بسان قلب و مغز روزنامه نگاه حرفه ای داشته و پیگیر مسایل اجتماعی بوده و از مسائل جناحی دوری کرده است.

وی ادامه داد: وقتی قیمت این روزنامه طی سه ماه 250 درصد افزایش یافت مردم آن را از سبد کالای خود حذف نکرده و کنار نگذاشتند و این به خاطر اعتماد سازی بود که تحریریه روزنامه خراسان توانست به مرور زمان ایجاد کند که باید قدر آن را دانست.

او افزود: از عوامل موفقیت روزنامه خراسان تلاش مدیران آن از جمله کوروش شجاعی است که مدیری پا به رکاب، جدی و پرتلاش است و مدیریت وی تشریفاتی و اشرافی نیست.

وی گفت: موسسه خراسان در حال تبدیل شدن به یک کمپانی است که کانون فعالیتهای آن روزنامه خراسان است لذا مدیر عامل و مدیر مسوول نمی توانستند از هم جدا باشند بنا بر این تصمیم بر این شد که آقای شجاعی که سه دوره سه ساله متوالی مدیر مسوول روزنامه بوده اند و هم اکنون نیز دچار کسالت شده اند مدیریت مرکز تازه تاسیس آموزش تخصصی رسانه را که در موسسه خراسان راه اندازی شده بر عهده بگیرند و آقای احدیان نیز مدیر عامل موسسه و مدیر مسوول روزنامه شوند.

مدیر مسوول پیشین روزنامه خراسان نیز در این مراسم گفت: همه عزت و شرف و بلندای این کشور مرهون خون شهیدان است و فقط و فقط باید از پهلوانان عرصه ایثار و شهادت قدردانی کرد.

کوروش شجاعی افزود: شمارگان روزنامه خراسان از 67 هزار نسخه در سال 1384 به بیش از 78 هزار نسخه رسیده است که اگر مسائل اقتصادی و مافیای توزیع در تهران اجازه دهد به بیش از این مقدار نیز قابل افزایش است.

وی گفت: راه اندازی ضمیمه ها و ویژه نامه ها و ستونهای مختلف، پیگیری مطالبات واقعی مردم، دوری از سیاسی کاری، اعتماد مردم را سرمایه اصلی دانستن، انجام کار حرفه ای و جذب نیروهای جوان و متعهد از جمله تحولات قابل توجه این روزنامه طی سالهای اخیر بوده است.

او افزود: آرزو داشتم و دارم که روزنامه خراسان، بین المللی شود و حداقل در تاجیکستان و افغانستان و سپس در عراق و پاکستان منتشر گردد تا علقه های تمدنی در این منطقه مستحکم شود.

وی گفت:تحریریه روزنامه خراسان باید صادقانه و مومنانه به نقد روی بیاورد و هیچ کس نباید در مقابل نقد روزنامه خراسان حاشیه امن داشته باشد.

او افزود: امیدوارم روزنامه خراسان مستقل، معتدل، مردمی، صادق، به هنگام و پیگیر مطالبات مردم بماند و به خام نویسی و زرد نویسی نزدیک نشود.

در این مراسم سعید احدیان به عنوان مدیر مسوول جدید روزنامه خراسان معرفی شد.ایرنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.