اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 20 خرداد 1393 / کد مطلب: 8795 / نظرات: 0


همایش بحران های طبیعی در سبزوار برگزار شد



سبزوار پیام ـ همایش بحران های طبیعی روز دوشنبه طی مراسمی در سبزوار برگزار شد.
 
به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، دبیر همایش مزبور گفت: این همایش با حضور جمعی از مسوولان، کارشناسان سازمان زمین شناسی، ادارات و سازمان ها، دانش پژوهان و افراد فعال در حوزه ساخت و ساز و در موضوع سیل، زلزله و قنات به عنوان عوامل تهدید کننده برگزار شده است.

مهدی برزویی افزود: برای مقابله با این تهدیدها باید شناخت مطلوب داشته و سپس با هماهنگی مسوولان ذیربط برنامه ریزی و پیش بینی ها لازم انجام شود.

مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی سبزوار اظهار داشت: هر چند سیل و زلزله جزء حوادث طبیعی هستند ولی بایستی در مقابل این بلایای طبیعی تمهیدات ، پیشگیری ها و تدابیر لازم اندیشیده شود.

برزویی گفت: قنات ها نیز به عنوان میراث ارزشمند پیشینیان به دلایل تخریب ها، ساخت و سازها و فعالیت های عمرانی، آسیب دیده و تبدیل به خطر شده است.

وی با اشاره به ورود شهرداری سبزوار به مرحله توسعه ادامه داد: قرار است پروژه های بزرگی در شهر ایجاد شود و ناگزیر هستیم تمهیداتی برای این مخاطرات قابل پیش بینی، فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در این همایش کارشناسانی از سازمان زمین شناسی و دانشگاه حکیم سبزواری سخنرانی های تخصصی خواهند داشت، افزود: کارشناسان در این همایش اطلاعات و توصیه هایی دارند که بایستی با برنامه ریزی و هماهنگی مسوولان وارد مرحله عملیاتی شود.

دبیر برگزاری همایش بحران های طبیعی شهر سبزوار اظهار کرد: سعی می کنیم دبیرخانه این همایش را فعال نگه داریم و برای هر کدام از موضوعات کارگاه ها و همایش هایی داشته باشیم .

برزویی ادامه داد: هر چند سیل و زلزله بالقوه هستند ولی قنات های مخروبه در شهر سبزوار به موضوع بالفعل تبدیل شده که شهروندان ما درگیر آن هستند و هر آن ممکن است جایی نشست کند.

وی با اشاره به پیگیری های لازم در این زمینه گفت: مسوولان باید برای شناخت قنوات قدیمی، مطالعه جامع در باره آب های زیرزمینی و حفره های قنوات شهر اقدام نموده و مناطق را اولویت بندی کنند.

وی افزود: همایش بحران های طبیعی به منزله نقطه شروع این حرکت است.

وی همچنین برگزاری نشست پرسش و پاسخ و برپایی نمایشگاهی از تصاویر عوامل تهدید کننده در سبزوار و نمونه هایی از حوادث اخیر در شهرهایی همچون سمنان، مازندران و فارس را از جمله برنامه های این همایش یک روزه ذکر کرد./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.