اخبار سبزوار پيام : مذهبی





اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 19 خرداد 1393 / کد مطلب: 8793 / نظرات: 0


آیین تاریخی استقبال نمادین از امام زمان(عج) در سبزوار بازسازی می شود


آیین تاریخی استقبال نمادین از امام زمانعج در سبزوار بازسازی می شود سبزوار پیام - همزمان با میلاد فرخنده یگانه منجی عالم بشریت، آیین تاریخی استقبال نمادین از امام زمان (عج) در سبزوار بازسازی و احیا می شود.
 
به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از روابط عمومی شهرداری سبزوار، مدیر فرهنگی هنری شهرداری این شهر گفت: احیای این سنت با موافقت امام جمعه شهرستان و حمایت های شهردار سبزوار انجام می شود.

محمد اختریان افزود: از آنجایی که شهر سبزوار در تکریم اهل بیت پیشگام است، در تلاش هستیم با احیای این سنت شهر سبزوار را به عنوان خاستگاه این آیین و سنت کهن در ایران معرفی کنیم.

وی به پیشینه آیین استقبال از امام عصر (عج) در دوران سربداران اشاره کرد و گفت: در دوران سربداران مردم اسب سفیدی را آراسته می کردند و آن را با ساز و دهل و موسیقی خاص بر بلندای بلندترین نقطه شهر می بردند و تا غروب منتظر امام زمان (عج) می ماندند.

وی اهداف احیای این آیین در سبزوار را ایجاد شور و نشاط شهروندی و تجدید میثاق با رهبری و ولایت برشمرد.

وی افزود: این آیین در روز جمعه 23 خرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور پرشور مردم سبزوار برگزار خواهد شد.

اختریان با بیان اینکه مبدا و مقصد اجرای این آیین از مزار شهدای مصلی سبزوار تا گلزار شهدای گمنام این شهر می باشد، اظهار کرد: در این آیین کارناوالی با نوای دلربای چاووش خوانی و همراهی بیش از 50 اسب سوار و شتر در مسیر مزبور حرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این برنامه از عموم شهروندان خواسته می شود شاخه های گل و پرچم هایی منقش به شعار ˈیا مهدی (عج)ˈ همراه داشته و منتظر رسیدن این کارناوال باشند.

مدیر فرهنگی هنری شهرداری سبزوار، قرائت صلوات خاصه امام زمان (عج)، روایت داستان حضرت مولا توسط نقال، مولودی خوانی، اجرای ضرب زورخانه در مدح و منقبت حضرت مهدی(عج)، سخنرانی، قرائت ناحیه مقدسه، اذان دسته جمعی توسط مردم، اقامه نماز و نور افشانی را از جمله برنامه های این مراسم ذکر کرد/6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.