اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 خرداد 1393 / کد مطلب: 8788 / نظرات: 0

روح الله مهری :


شهدا مصداق بارز ولایتمداری هستند


شهدا مصداق بارز ولایتمداری هستند  برادر دو شهید روحانی (شهیدان محمود و محمد مهری ) در سبزوار ، شهدا را مصداق بارز ولایتمداری عنوان کرد و گفت : شهدا همان ولایتمداران حقیقی بودند که در طول تاریخ آن را به اثبات رساندند .
 
روح اله مهری  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جایگاه والای شهدای گرانقدر، افزود : اوج عظمت شهدا در این است که مهمان خدا هستند و خود خدا و فرشتگان از آنها میزبانی می کنند.

وی اظهار داشت : رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس از خود گذشتند تا در راه دفاع از نظام و کیان اسلامی جانفشانی کنند، امروز ایران اسلامی را سربلند کرده اند و ناظر بر اعمال ما هستند و ما به پشتوانه شهدا همواره به پای امام و رهبری خواهیم ایستاد.

وی با بیان اینکه پاسداری از خون شهدا در ولایتمداری و تبعیت از رهبری است ، افزود : ولایت مداری تنها راه کمال انسان ، جامعه و اوج رشد انسان در ابعاد مختلف و بحران ها است.

وی با اشاره به وصیتنامه های بجا مانده از شهدا گفت : در همه آنها به حفظ دین ، اسلام و ولایت مداری تاکید شده و ما نیز برای حفظ نظام باید در ولایتمداری ثابت قدم باشیم.

وی اظهار داشت : شهدا درس آزادگی، ایثار و از خود گذشتگی را به ما آموختند و امروز وظیفه ما است که از آرمان شهدا و دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی پاسداری کنیم.

وی شاخصه بارز برادران شهیدش را ولایتمداری عنوان کرد و گفت : آنقدر این موضوع برایشان مهم بود که پدر و مادرم را قانع کردند که نام من که برادر کوچکترشان بودم را به نام روح الله تغییر نام دهند.

وی ادامه داد: در وصیت این شهیدان نکات مهمی از جمله حجاب و برتری آن نسبت به خون شهدا اشاره شده است.

وی تاکید کرد : در وصیت این شهدان دفاع از ولایت در هر شرایطی بر همه مردم یک فریضه که بر همه واجب است بیان شده است .

برادر دو شهید روحانی با اشاره به ویژگی های اخلاقی برادران شهیدش گفت : ساده زیستی ، توجه به نماز اول وقت ، احترام به پدر و مادر و خوش خلقی از دیگر ویژگی های این شهیدان بود.

وی به ساده زیستی این شهیدان اشاره کرد و گفت: در عکسهای به جا مانده از این شهیدان به خوبی دیده می شود که در خانه های محقر و با کمترین امکانات مشغول تحصیل بوده اند.

مهری افزود: در یکی از این عکسهای شش نفری که در یک خانه باهم زندگی می کردند در کمال متانت و همدلی بر سریک سفره و تنها از یک کاسه در حال غذا خوردن هستند.

وی ادامه داد: این شهدا با توجه به اینکه در یک خانواده کاملا مذهبی به دنیا آمدند به فریضه های دینی و اخلاقی اهتمام فراوان داشتند.

وی ادامه داد: حضور در مراسم عزاداری به عنوان مداح و در مجالس تعزیه خوانی به عنوان تعزیه خوان نشان از آن داشت که بسیار به سالار شهیدان علاقه مند بوده اند.

مادر این شهید نیز حضور یک پدر متدین و مقید به احکام اسلامی را باعث رسیدن آنان به این درجات عالی می داند.

لیلا مهری گفت: حضور در مسجد و حسینه ها برای این دو شهید به عنوان یک وظیفه و اعتقاد دینی محسوب می شد.

وی ادامه داد: این دو شهید از همان کودکی و نوجوانی دارای روحیه ای مهربان ودلسوز نسبت به برادر و خواهران کوچکتر خود بودند.

این مادر شهید به خصوصیات اخلاقی و تربیتی شهیدان محمد و محمود مهری نیز اشاره کرد و گفت: این دو شهید همیشه و در همه حال احترام پدر و مادر را نگه می داشتند و حتی یک بار هم با صدای بلند با ما صحبت نکردند.

این مادر شهید با اشاره به خانواده پرجمعیت خود ادامه داد: از ویژگی های خوب اخلاقی این دو شهید می توان به ایجاد صمیمیت و همدلی در بین خواهران و برادرانش اشاره کرد.

وی با اشاره به بیان خاطراتی از این شهیدان گفت: زمانی که شهید محمود برای گرفتن رضایت رفتن به جبهه حق علیه باطل نزد ما آمد هرچند قلبا با رفتن او راضی نبودم ولی هنگامی که چشمان ملتمسانه او را دیدم که پر از اشک شده بود ناخودآگاه به او گفتم مگر چه چیز تو از علی اکبر امام حسین (ع) بیشتر است که راضی به رفتن تو نباشم .

وی همچنین در بیان خاطراتی از شهید محمد گفت: روزی که پدر این شهید به خانه آمد و در حال گفتن مصائب امام حسین(ع) بود به او گفتم می دانم محمدم هم شهید شده است .

وی با اشاره به این موضوع که هیچ مادری نمی خواهد حتی خاری در پای فرزندنش فرو رود چه رسد به آنکه جنازه او را ببیند، افزود: ما این شهادت فرزندان خود را یک سعادت می دانیم و از بدست آوردن این سعادت هم غمگین نیستیم.

این مادر شهید خطاب به همه جوانان کشور توصیه کرد: این جوانان در بهترین زمان عمر خود با حضور در جبهه ها تنها به فکر حفظ این انقلاب و نظام بودند و شما هم باید هر لحظه از عمر خود را صرف این مهم کنید.

روحانی شهید محمود مهری سومین فرزند خانواده در یکی از روزهای تابستان سال 1340 در روستای مهر از توابع شهرستان داورزن به دنیا آمد.

شهید محمود مهری جزو اولین شهدای جنگ تحمیلی در شهرستان سبزوار بود که به این افتخار نائل آمده است.

شهید محمود مهری در عنفوان جوانی و زمانی که هنوز 18 بهار از زندگی وی نگذشته بود با شنیدن فرمان امام راحل مبنی بر حضور مردم در جبهه برای جلوگیری از تجاوز دشمنان به خاک عزیز کشورمان در جبهه ها ی حق علیه باطل حضور یافته و در عملیات حصر آبادان در بیست و چهارم دیماه سال 59در حالی که مشغول وضو گرفتن بود با ترکش خمپاره دعوت حق را لبیک گفت و به جایگاه ابدی خویش سفر کرد.

در بخشی از وصیتنامه شهید محمود مهری آمده است : تو ای همرزمم، دوستم، خود بهتر می دانی که این انقلاب به چه نحوه ای به پیروزی رسید، با کشتن علی اصغرها، علی اکبرها و حبیب ابن ـ مظاهرها، نکند خدای ناکرده بی تفاوت بنشینی و دنیا را بر آخرت ترجیح دهی و هیچ حزن و اندوهی به دل راه نده ،که پیروزیم.

در بخشی دیگر از وصیتنامه این شهید گرانقدر آمده است : به خانواده ام به بستگانم توصیه می کنم که دست از انقلاب و امید مستضعفان بر ندارید و خدا یار و یاور شماست .

روحانی شهید محمد مهری هم دهقان زاده ای با فرهنگ بود که سال 1346در روستای مهر از توابع بخش داورزن سبزوار دیده به جهان گشود .

زمانی که دوران نوجوانی خود را سپری می کرد با شهادت برادرش، شهید محمود مهری مواجه شد .

رشد دینی و تشویق خانواده برای ادامه راه برادر شهیدش باعث شد تا علاقه بالقوه وی به علوم حوزوی به فعلیت برسد.

شهید محمد ،زمانی که احساس کرد حضور وی در جبهه ها الزام بیشتری دارد به سوی جبهه ها شتافت و سرانجام در ششم اسفند 65 و در عملیات کربلای 5 در شلمچه عاشقانه شربت شهادت را نوشید

در بخشی از وصیت نامه شهید محمد مهری آمده است : ای برادر : نکند خدای ناکرده سلاح برادرت در میدان نبرد افتاده باشد و تو اینجا نشسته باشی ،به نبرد بی امان خود ادامه بده و هیچ گونه یأس و نا امیدی به خود راه نده که ما پیروزیم .

اما تو ای خواهر : حجاب تو سنگر خون شهید است پس اگر می خواهی خون شهدا هدر نرود حجاب خود را حفظ کن همانطورکه حفظ کرده ای .

روستای مهر در 50 کیلومتری غرب سبزوار قرار دارد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.