اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 خرداد 1393 / کد مطلب: 8753 / نظرات: 1

معاون وزیر نیرو :


مشکل آب شرب ششتمد رفع می شود


مشکل آب شرب ششتمد رفع می شود
سبزوارپیام- معاون وزیر نیرو و مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: مشکل آب شرب ششتمد سبزوار قبل از تابستان سال آینده مرتفع می شود.
 
به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ،مهندس حمیدرضا جانباز عصر یکشنبه در جمع مردم ششتمد سبزوار افزود: این قول در پاسخ به پیگیرهای نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و دستور وزیر نیرو جهت بررسی مشکل آب شرب شهر ششتمد داده می شود.

وی افزود: با توجه به ابلاغ اعتبارات تملک دارایی ها و اعتبارات خشکسالی از ابتدای شش ماهه دوم سال باید شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی طوری برنامه ریزی کند که مردم ششتمد قبل از تابستان سال آینده از نعمت آب شرب کافی بهره مند گردند.

وی گفت: اعتبار پروژه خط انتقال آب شرب ششتمد بایستی از منابع استانی تأمین گردد ضمن اینکه ما معتقدیم، منابع مالی در نظر گرفته شده استانی برای این پروژه کافی نیست و تلاش خواهد شد تا مبلغی از اعتبارات ملی امسال و بخشی هم در سال آینده به این پروژه تخصیص یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی نیز در جمع مردم ششتمد گفت: در حال حاضر سه حلقه چاه ، سه ایستگاه پمپاژ و 13 کیلومتر خط انتقال، شبکه آب شرب ششتمد را تشکیل می دهد.

محمد طاهری افزود: این سه حلقه چاه توان تولید 13لیتر آب در ثانیه را دارند در حالی که نیاز آبی ششتمد 18الی 20 لیتر می باشد و درحالت عادی هفت لیتر در ثانیه کمبود آب شرب در شبکه موجود است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی حفر چاه در 45کیلومتری ششتمد انجام گرفته و این چاه توان تولید 15تا 20 لیتر آب شرب را دارد اما اجرای خط انتقال این پروژه تلاش و حمایت مسوولان را می طلبد.

وی گفت : در همین راستا جلسه ای در استانداری خراسان رضوی تشکیل شده و قول هایی داده شده و از اعتبارات خشکسالی نیز مبالغی تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اظهار کرد: انتظار داریم که همراهی و همیاری لازم صورت پذیرد تا تخصیص اعتبار اجرای خط انتقال این پروژه انجام گیرد.

طاهری ادامه داد: اجرای این پروژه حدود 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که امسال مبالغی از ردیف اعتبارات تملک دارایی ، خشکسالی و ردیف تنش آبی تخصیص یافته اما کافی نیست.

وی افزود: مردم خوب ، صبور و همراه ششتمد چندین سال با مشکل کمبود آب شرب مواجه بودند و همراهی خوبی با مجموعه آب و فاضلاب داشته اندکه امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رفع این مشکل چندین ساله باشیم.

نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان محلی در جمع مردم ششتمد حضور داشتند.

شهر ششتمد در 30 کیلومتری سبزوار قرار دارد./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.