اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 خرداد 1393 / کد مطلب: 8713 / نظرات: 0


اختصاص بیش از 23 میلیارد ریال برای اجرای پروژه راه‌آهن سبزوار


 سبزوار پیام ـ فرماندار سبزوار از اختصاص 23 میلیارد و 274 میلیون ریال برای اجرای پروژه راه‌آهن سبزوار خبر داد.
به گزارش "سبزوار پیام" قاسم شعبانی‌عطار اظهار داشت: در قانون بودجه سال جاری مبلغ 23 میلیارد و 274 میلیون ریال برای ادامه پروژه راه‌آهن سبزوار اختصاص داده شد که امیدواریم با همت نمایندگان این مبلغ تا پایان سال افزایش یابد.

وی با بیان اینکه همه تلاش ما در دولت دهم این بود که این پروژه از طرح‌های عمرانی مهر ماندگار شود تا با اختصاص اعتبارات مناسب آن را به سرانجام برسانیم، خاطرنشان کرد: در آن زمان با وجود تلاش نمایندگان و مدیریت سیاسی شهرستان این اتفاق رخ نداد و دولت نسبت به قرارگیری این پروژه در مجموعه پروژه‌های مهر ماندگار موافقت نکرد.

فرماندار سبزوار با اشاره به اینکه قرار بود این پروژه به صورت مشارکتی انجام شود، عنوان کرد: به این معنا که 50 درصد هزینه راه آهن حدود 45 کیلومتری سبزوار حدود سلطان‌آباد را مردم پرداخت کنند و 50 درصد را دولت از محل اعتبارات پرداخت نماید اما با پیگیری‌های شبانه‌روزی و جدی مدیران وقت، فرمانداری، استانداری، بالاخره دولت متعهد شد این پروژه را اجرا کند.

شعبانی‌عطار با بیان اینکه در بازبینی‌های بعدی، دولت پروژه را به پیمانکار واگذار و اعتبارات خوبی را نیز پیش‌بینی کرده بود، بیان کرد: در ابتدا 9 میلیارد تومان برای آغاز کار تخصیص دادند و در سال دوم ساخت نیز 9 میلیارد تومان دیگر اختصاص داده شد، اما در سال گذشته متأسفانه سطح تخصیصات بسیار کاهش یافت.

رئیس شورای تأمین شهر سبزوار با بیان اینکه پیمانکار دارای توانایی‌های لازم در اداره پروژه و ساخت آن است، گفت: پیمانکار راه‌آهن تا یک ماه قبل نیز با همه محدودیت‌های موجود کار را پیش برده بود، اما متأسفانه به دلیل نبود اعتبارات دیگر امکان ادامه کار برایش میسر نبود.

وی با بیان اینکه پیگیری‌هایی نیز برای ادامه پروژه از طریق فروش اوراق مشارکت صورت گرفته است، افزود: این اقدام نیز به نتیجه نرسید و روند کار به سختی پیش رفته است.

شعبانی‌عطار با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن سبزوار از پروژه‌های مهم حیاتی و حساس برای مجموعه مدیریت شهرستان و مردم است، تصریح کرد: پیمانکار در حال حاضر براساس برآوردهای ما حدود 6 میلیارد تومان بدهکار است و امیدواریم با تخصیص اعتبارات توسط وزارت راه و شهرسازی این میزان معوقات پرداخت شود و پیمانکار نیز کار را ادامه دهد.

وی با اشاره به پیش‌بینی صورت‌گرفته برای اتمام پروژه نیز گفت: پیش‌بینی ما بستگی به میزان تخصیص اعتبارات دارد./6

منبع: فارس





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.