اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 خرداد 1393 / کد مطلب: 8712 / نظرات: 0


اجرای برنامه ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان در سبزوار


 
سبزوار پیام ـ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صفرپور در حاشیه غبارروبی مرقد مطهر حرم امام‌زاده شعیب (ع) که با حضور مسئولان شهری و نظامی انجام شد گفت: در گذشته برنامه‌ریزی دقیقی در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه وجود نداشت و اکنون با ایجاد و استقرار این مراکز شاهد اجرای برنامه‌هایی منسجم با رویکرد قرآنی در بقاع هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از 22 بقعه متبرکه و آرامگاه در سطح شهرستان سبزوار وجود دارد، افزود: تاکنون طرح‌های فرهنگی زیادی با عناوین مختلف در بقاع متبرکه به همت همین مراکز قرآنی اجرا شده که مهم‌ترین آن در سال جاری اجرای طرح آرامش بهاری بود که در آن به بیش از 120 هزار زائر علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) خدمت‌رسانی شد.

رئیس اداره اوقاف سبزوار با اشاره به اینکه بیش از 9 هزار رقبه در سطح شهرستان به ثبت رسیده است، گفت: در حال حاضر بیش از 2 هزار موقوفه در این شهرستان داریم که در همه این موقوفات اجرای نیت واقعی واقف در دستور کار ماست.

صفرپور به اجرای طرح نشاط معنوی برای ایام تابستان در بقاع متبرکه شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: این طرح از 4 تیرماه آغاز و تا 20 مردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت که خوشبختانه سال گذشته طرح با استقبال بسیار بالایی مواجه شد و امیدواریم امسال نیز شاهد حضور جوانان و نوجوانان در این طرح باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح حفظ قرآن کریم نیز گفت: این طرح در راستای تربیت بیش از 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور اجرا می‌شود که خوشبختانه در این زمینه اداره اوقاف گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته است.

رئیس اداره اوقاف سبزوار تصریح کرد: در حوزه شهرستان سبزوار بر اساس آمار بیش از 4 هزار نفر در این طرح شرکت کردند که از این تعداد بیش از یک هزار و 12 نفر به عنوان حافظ قرآن تربیت شدند.

صفرپور عنوان کرد: خوشبختانه در سال گذشته اهداف طرح حفظ در سطح شهرستان محقق شد که امسال نیز ما باید براساس سهمیه ابلاغی بیش از 2 هزار و 700 نفر را به عنوان حافظ تربیت کنیم.

وی از اجرای برنامه ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان نیز خبر داد./6

منبع: فارس





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.