اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 31 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8686 / نظرات: 0

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان


1360 وکیل پایه یک دادگستری در استانهای خراسان فعالیت می کنند


1360 وکیل پایه یک دادگستری در استانهای خراسان فعالیت می کنند  رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان از فعالیت هزار و 360 وکیل پایه یک دادگستری در سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی خبر داد.
 
مهدی عامری  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، هزار و 18 نفر مرد و 342 نفر زن هستند.

او گفت: هم اکنون 348 نفر نیز در استانهای خراسان به عنوان کارآموز مشغول طی دوره وکالت هستند.

وی اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری خراسان، نهادی مدنی و فعال است و کمیسیون کارآموزی، دادگاه و دادسرای انتظامی و کمیسیون معاضدت آن به طور مستمر فعالیت می کنند.

عامری گفت: همه روزه 10 وکیل پایه یک دادگستری در این استانها به شهروندان مشاوره حقوقی می دهند و در مواردی که فرد، استطاعت مالی نداشته باشد وکیل پایه یک دادگستری در اختیارش قرار می دهند.

وی افزود: طبق قانون، همه وکلا موظفند دست کم سه بار در سال وکالت رایگان افرادی را که کانون به آنها ارجاع می دهد انجام دهند و این علاوه بر مواردی است که وکلا در بخش کیفری به صورت رایگان موظفند وکالت تسخیری افراد را متقبل شوند.

او با بیان اینکه گاه وکلای جوان قادر به تامین هزینه های جاری و دفتر خود نیستند گفت: تاکنون نزدیک به 40 نفر از آنان پرونده وکالت خود را تودیع کرده اند تا بتوانند در آزمونهای استخدام دولتی شرکت کنند.

وی اظهار کرد: فرهنگ مراجعه به وکیل در کشور جایگاه واقعی خود را نیافته و اغلب افراد، وقتی مستاصل می شوند به وکلا مراجعه می کنند در حالی که می توان با مراجعه به وکیل از بسیاری امور ناگوار پیشگیری کرد.

وی گفت: علاوه بر آن تنظیم پرونده توسط وکیل آشنا به قانون و دوره دیده، ورودی پرونده ها به دادگاهها و طول دادرسی را کاهش می دهد.

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان افزود: افرادی که با مدرک کاردانی غیر حقوقی در دوره های کارشناسی دانشگاه جامع علمی - کاربردی شرکت کرده و مدرک کارشناسی حقوق اخذ می کنند طبق نظر کانون وکلا حق شرکت در آزمون وکالت را ندارند.

عامری گفت: از نظر ما کسی کارشناس حقوق است که مباحث پایه ای دانش حقوق را طی زمان مشخص و واحدهای معین دانشگاهی در مراکز آموزش عالی معتبر گذرانده باشد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.