اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 29 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8672 / نظرات: 1


رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: مردم شیرینی طرح تحول نظام سلامت را احساس می کنند



سبزوار پیام - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی سبزوار گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و همکاری جامعه پزشکی و درمانی مردم شیرینی این طرح را احساس می کنند.
به گزارش "سبزوار پیام" دکتر علیرضا مسلم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اطلاع رسانی در این زمینه افزود: اطلاع رسانی دقیق ، کامل و درست از طرح تحول نظام سلامت ضروری است تا توقعات بیجا در مردم ایجاد نکنیم.

وی با قدردانی از نگاه ویژه دولت به حوزه سلامت گفت : در دولتهای قبل این حوزه مغفول مانده بوده و در رده های سیزدهم و چهاردهم اولویت قرار داشت اما در دولت یازدهم حوزه سلامت مورد اهمیت ویژه قرار گرفته و وظیفه ما را به عنوان متولیان طرح خطیرتر می کند.

وی با اشاره به آغاز طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت ماه جاری اظهار کرد: این طرح در قالب هفت بسته خدمتی در حال اجرا است.

او با بیان اینکه رایگان بودن زایمان طبیعی و کاهش پرداختی از جیب مردم آغاز شده و از اول خرداد ماه نیز ماندگاری پزشکان متخصص در بیمارستان ها و برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج و اقشار آسیب پذیر جامعه اجرا می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی سبزوار در زمینه ماندگاری و مقیم شدن پزشکان متخصص در بیمارستان ها گفت : شاید در این بخش به دلیل اینکه در برخی رشته ها جایگزین نداریم و پزشکان بایستی مطب خود را تعطیل کنند کمی مشکل داشته باشیم.

دکتر مسلم با اشاره به برگزاری نشست هایی با پزشکان در این زمینه ابراز امیدواری کرد با وفاق و همدلی پزشکان مسئله ای در این خصوص نداشته باشیم.

وی همچنین خواستار فراهم شدن زیرساخت های بیمارستان های سبزوار برای اجرای این طرح شد و گفت : به دلیل قدیمی بودن بیمارستان ها از نظر فضای فیزیکی مشکلاتی وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی سبزوار اظهار کرد: بیمارستان های قدیمی استانداردهای لازم را ندارند و در زمینه تجهیزات نیز کمبود وجود دارد .

دکتر مسلم با گرامیداشت روز روابط عمومی هم گفت : روابط عمومی به عنوان یکی از واحدهای مهم و تریبون هر سازمانی است .

وی افزود : نقش روابط عمومی ها نباید منتهی به نصب بنر و پوستر حسب روزشمار تقویم شود بلکه کار روابط عمومی فراتر از اینها است.

وی معضل مهم سلامت را بیماری های غیر واگیر دانست و گفت : مبارزه با این بیماری ها زمان بر و سخت است و نیاز به تغییر رفتار و نگرش است که این مستلزم آگاهی بخشی است و به کار روابط عمومی سازمان ها بر می گردد./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.