اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 25 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8645 / نظرات: 0

در مراسم تجلیل از اساتید مرکزعلمی و کاربردی سبزوار 2:


دانشگاه ها در راستای نیازها نیرو تربیت کنند


دانشگاه ها در راستای نیازها نیرو تربیت کنند  مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت : دانشگاه ها بایستی در پیوست جامعه و در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه به تولید دانش و تربیت نیروی انسانی بپردازند.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدجواد حسینی چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از اساتید و دانشجویان ممتاز مرکز علمی کاربردی سبزوار 2 ، با ضرورت بر کیفی و کاربردی شدن دانشگاه ها افزود : بایستی دانشگاه انسان هایی رفتارگرا ، متعهد ، مسئله محور و جامعه گرا تربیت کند.

وی با اشاره به فلسفه ایجاد دانشگاه های علمی کاربردی در کشور خطاب به دانشجویان این دانشگاه گفت : جایی که دانش می آموزید و اندیشه کسب می کنید برای پاسخ گفتن به نیازهای جامعه است .

وی با بیان اینکه دو نوع دانشگاه و آموزش و پرورش مکانیکی و ارگانیکی داریم ، اظهار داشت : دانشگاه مکانیکی در گسست جامعه به تولید علم می پردازد و دانشگاه ارگانیکی در پیوست جامعه و متناسب با نیازهای جامعه نیروی انسانی تربیت می کند.

وی اظهار داشت : فلسفه بنیادین ایجاد دانشگاه علمی کاربردی ارگانیکی است زیرا متناسب با نیازهای جامعه حرکت می کند.

وی با اظهار اینکه اگر این دانشگاه هم همچون دانشگاه مکانیکی به تولید علم واگرا ، حافظه محور ، نمره محور و کنکور گرایی بپردازد از رسالت خود دور می افتد ، افزود : یکی از آفاتی که دانشگاه ها و آموزش و پرورش را تهدید می کند نمره محوری ، حافظه محوری و تقلید گرایی است .

وی با تاکید بر اینکه بایستی بیش از آنکه مقلد بسازیم محقق پرورش دهیم ، ادامه داد : بایستی بیش از نمره رفتار ، بیش از دانش آموزی کنش آموزی و بیش از تقلید تحقیق مهم باشد تا بتوانیم به اهداف خود برای رسیدن به جامعه ای سالم برسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت : به میزانی که دانشگاه های کیفی داشته باشیم از تعداد بیمارستان ها ، زندان ها ، کلانتری ها و ... کاسته می شود.

رییس مرکز علمی کاربردی سبزوار 2 نیز در این مراسم گفت : این مرکز کار خود را با 110 دانشجو آغاز کرد و در حال حاضر یکهزار و 500 دانشجو در رشته های کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

دکتر علی اصغر محمدی با تاکید بر ضرورت افزوده شدن رشته های کارشناسی ارشد در این مرکز افزود : سعی می شود رشته های کارشناسی ارشد را نیز به رشته های این مرکز اضافه کنیم .

وی با بیان اینکه بایستی سعی کنیم به جایگاه واقعی علم برسیم ، اظهارداشت : سالانه 90 دانشجو در مرکز علمی و کاربردی سبزوار 2 به عنوان دانشجوی ممتاز شناخته می شوند .

وی در سخنانی بهترین معلمان را شهدا دانست و گفت : بایستی با پیروی از سیره این بزرگواران در راه اهداف انقلاب و نظام گام برداریم .






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.