اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8642 / نظرات: 1


بیش از سه هزار نفر از مددجویان بهزیستی سبزوار جویای کار هستند


سبزوارپیام - رییس اداره بهزیستی سبزوار گفت : بیش از سه هزار نفر از مددجویان این شهرستان جویای کار هستند.
 
به گزارش "سبزوار پیام" محمد حسین هادوی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اشتغال را از مهمترین خواسته های مددجویان عنوان کرد و افزود : دو هزار نفر از مددجویان جویای کار را معلولان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به تحت پوشش بودن حدود 9 هزار معلول در سبزوار گفت : متاسفانه قانون سه درصدی استخدام معلولان توسط بیشتر سازمان ها اجرا نمی شود .

وی اظهارداشت : ضمانت اجرایی قانون استخدام سه درصدی معلولان به دست نهاد یا ارگان خاصی نیست و دستگاه های دولتی استقبالی در این خصوص نداشته اند.

وی با توجه به کم بودن اعتبارات بهزیستی بویژه در بخش اشتغالزایی افزود : با توجه به افراد پشت نوبتی، اعتبارات ابلاغ شده تکافوی نیاز در بخش اشتغال معلولان نیست و به اعتبارات بیشتری در این حوزه نیاز است .

وی با اشاره به اعتبارات کم بهزیستی در بخش اشتغالزایی نسبت به سایر سازمانها از مسوولان خواست با توجه به گستردگی جامعه هدف توجه بیشتری به بهزیستی داشته باشند.

وی اظهار داشت : از شش سال گذشته تاکنون در مجموع یکهزار و 800 نفر مددجویان بهزیستی سیزوار از طریق راه اندازی مراکز تحت پوشش بهزیستی ، دریافت وام خود اشتغالی ، معرفی به کارفرما و پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و ... مشغول به کار شده اند.

وی با بیان اینکه بیشتر مددجویان جویای کار دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، اظهار داشت : در راستای اشتغالزایی هر ساله تعدادی از مددجویان تحت پوشش بهزیستی آموزش های فنی و حرفه ای را نیز فرا می گیرند .

12 هزار خانوار با جمعیتی حدود 27 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی سبزوار هستند. /6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.