اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 22 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8629 / نظرات: 0

در دانشگاه حکیم سبزواری:


جشنواره قرآن دانشگاههای منطقه سه کشور برگزار شد


جشنواره قرآن دانشگاههای منطقه سه کشور برگزار شد سبزوارپیام - بیست و نهمین جشنواره منطقه ای مسابقات قرآن کریم دانشجویان دانشگاه های منطقه سه کشور روز دوشنبه در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.
 
به گزارش"سبزوار پیام" دبیر این جشنواره در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در این دوره از مسابقات 120 دانشجو از 27 دانشگاه شرق و شمال شرق کشور شرکت کرده اند.

ناصر سلمانی ایزدی افزود: این مسابقات در رشته های حفظ کل قرآن، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، قرائت، تحقیق و ترتیل برگزار می شود.

وی با بیان اینکه افراد شرکت کننده در این مرحله، منتخبین مرحله مقدماتی هستند که به طور جداگانه در هر دانشگاه برگزار شده، افزود: منتخبین مرحله منطقه ای به مرحله کشوری راه می یابند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری، موقعیت فرهنگی، اجرایی و سابقه این دانشگاه را از جمله دلایل برگزاری بیست و نهمین جشنواره قرآنی منطقه سه کشور در این دانشگاه عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده سعی می کنیم به نحو احسن از عهده این مسوولیت برآمده و فضای قرآنی و معنوی خوبی در این شهرستان ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: در این دوره از مسابقات شش داور قرآنی داوری مسابقات را به عهده داشته و در مجموع حدود 85 میلیون ریال جوایز نقدی به برگزیدگان این دوره اهدا می شود.

سلمانی ایزدی با تاکید بر ضرورت ترویج قرآن و مفاهیم قرآنی در جامعه گفت: ارتقای بینش اعتقادی و مذهبی دانشجویان و آگاهی از آموزه های قرآنی، تکریم قرآن و انجام برنامه های فرهنگی با محوریت قرآن، تعامل فرهنگی و دینی دانشجویان در دانشگاههای منطقه سه و ایجاد رقابت سالم بین دانشجویان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

در حاشیه برگزاری این جشنواره یک روزه، نمایشگاه هنرهای قرآنی شامل خطاطی، داستان و پیام های قرآنی نیز برپا شده است./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.