اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8585 / نظرات: 1

رییس اداره تعاون ، كار و رفاه اجتماعي سبزوار:


81 درصد تعهد اشتغال این شهرستان محقق شده است


81 درصد تعهد اشتغال این شهرستان محقق شده است معاون مدیر کل و رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: 81 درصد تعهد اشتغال این شهرستان در سال گذشته محقق شده است.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین ملوندی پنجشنبه شب در همایش بزرگ تجلیل از کارگران شهرستان سبزوار افزود: تعهد این شهرستان در سال گذشته ایجاد اشتغال برای پنج هزار و 277 نفر بود که از این تعداد برای چهار هزار و 462 نفر مجوز صادر شده است.

وی گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری این شهرستان در پایان سال گذشته 424 نفر بود که این تعداد نسبت به سال 1391 که تعداد آنان 499 نفر بود حدود 15 درصد کاهش داشته است.

ملوندی اظهار داشت: در این مدت از مجموع 424 مقرری بگیر بیمه بیکاری 110 نفر از محل تبصره یک ماده شش قانون بیمه بیکاری به کارفرمایان معرفی شدند که این امر منجر به صرفه جویی حدود 9 میلیارد ریال در هزینه منابع صندوق بیمه بیکاری و بازگشت این مبلغ به چرخه تولید شده است.

وی ادامه داد: طبق تبصره یک ماده شش قانون بیمه بیکاری کارفرمایان فقط 30 درصد از حقوق بیمه بیکاری را پرداخت کرده و از پرداخت 70 درصد مابقی و نیز حق بیمه معاف هستند.

رییس اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی سبزوار همچنین با اشاره به کاهش تعداد شکایات کارگری افزود: تعداد شکایات کارگری به اداره کار این شهرستان طی سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن 33 درصد کاهش داشته است.

ملوندی بازدید از کارگاه های شهرستان را یکی از عوامل این کاهش عنوان کرد و گفت: رعایت قوانین و مقررات و پرداخت حقوق و مزایا مطابق قانون کار از دیگر دلایل کاهش شکایت های مزبور بوده است.

رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی سبزوار همچنین با گرامیداشت روز کارگر افزود: کارگران به عنوان نیروهای مولد نقش بارز و بسزایی در توسعه و شکوفایی کشور دارند.

وی ابراز امیدواری کرد بتوانیم با فرهنگ صحیح و کار شایسته زمینه رشد و توسعه بیشتر کشور را فراهم آوریم.

در این مراسم که با حضور خانواده های کارگران و جمعی از مسوولان اجرایی شهرستان برگزار شد، 75 نفر از کارگران نمونه سبزوار تجلیل شدند./





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.