اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8579 / نظرات: 2

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی:


کنگره بین المللی سربداران در سبزوار برگزار می شود


کنگره بین المللی سربداران در سبزوار برگزار می شود  نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی از برگزاری کنگره بین المللی سربداران در سبزوار خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا ، رمضانعلی سبحانی فر روز پنجشنبه در جمع مسوولان سبزوار افزود : قرار است این کنگره همزمان با هفتصدمین سال نهضت سربداران اواخر امسال در این شهرستان برگزار شود.

نایب رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به درخواست کتبی و پیگیری های انجام شده در این خصوص، افزود : بهمن ماه سال گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور برگزاری کنگره سربداران را دادند.

وی با اشاره به انجام مقدمات لازم برای برگزاری کنگره مزبور اظهار داشت : دبیرخانه این کنگره در محل دانشگاه حکیم سبزواری در شهرستان سبزوار پیش بینی شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه اولین بار حکومت مردمی و شیعی در این شهرستان تشکیل شد، افزود : با قیام سربداران بساط حکومت 120 ساله تاتار و مغول برچیده شد.

سبحانی فر گفت : این قیام از روستای باشتین شهرستان سبزوار شروع و بعد به خود سبزوار ، کرمان و سمرقند هم رسید.

وی اظهار داشت : از سازمان صدا و سیما نیز درخواست کرده ایم که فیلم سربداران را برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با این نهضت بزرگ شیعی باز پخش کنند.

وی گفت : دیار سربداران دیاری است زبانزد با پیشینه تاریخی و فرهنگی که بایستی نهایت بهره را از این ظرفیت ها داشته باشیم.

سبحانی فر افزود : ما مشاهیر بسیار زیادی در سبزوار داریم که بایستی با برگزاری همایش ها و کنگره ها در جهت آشنایی هر چه بیشتر این مفاخر اقدام کنیم.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.