اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 10 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8575 / نظرات: 0


اولين جلسه كميته رفاهي و اقتصادي آموزش و پرورش سبزوار تشكيل شد


با حضور جمعي از فرهنگيان و فعالان اقتصادي در آموزش و پرورش اولين كميته اقتصادي و و رفاهي آموزش و پرورش برگزار شد.
در اين مراسم معاون پشتيباني و توسعه مديريت آموزش و پرورش سبزوار در سخناني استفاده از طرفيتهاي اقتصادي در آموزش و پرورش را مهم برشمرد.
حسن محرابي فر گفت: ساماندهي فروشگاههاي مدارس به عنوان اولين اولويت براي درآمد زايي مدارس بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي ادامه داد: تجاري سازي برخي مدارس حاشيه خيابانهاي اصلي با هماهنگي ادارات مختلف از جمله شهرداري ، معدن و تجارت و ديگر ادارات مي تواند باعث افزايش توان اقتصادي مدارس گردد.
وي در عين حال ايجاد شركت تعاوني هاي جديد براي معلمان را يك ضرورت اعلام كرد و ادامه داد: با تغيير مكان فروشگاه فرهنگيان به شمال شهر علاوه بر ايجاد يك مجموعه گردشگري و مركز خريد افزايش اشتغال را نيز به همراه خواهد داشت .
وي ادامه داد: متاسفانه در برخي مناطق شهر زمينهاي متعلق به آموزش و پرورش از كاربري آموزشي خارج و به صورت عدواني تصرف شده كه بايد اين مستغلات نيز آموزش و پرورش بازگردانده شود.
وي با اشاره به مصوبه مجلس شوراي اسلامي در خصوص فروش املاك مازاد آموزش و پرورش تصريح كرد: برگشت درآمد فروش اين مستغلات صد درصد تضمين خواهد شد.
وي هچنين استفاده بهينه از مدارس خالي واقع در روستاهاي ييلاقي را خاطر نشان شد و گفت: مي توان از اين مدارس به عنوان كمپ هاي كوهنوردي استفاده كرد.
وي درادامه پتانسيلهاي موجود در مدارس و هنرستانها را برشمرد و گفت: استفاده از توان دانش آموزان در دوخت لباس فرم دانش آموزان و يا مشاركت در طرح هاي عمراني شهرداري و زيبا سازي سطح معابر و نقاسي و اجراي طرح هاي گرافيكي ديواره ها از اين جمله خواهد بود.
در ادامه يكي از فعالان فرهنگي در بخش اقتصاد نيز ايجاد يك اساس نامه براي اين فعاليت اقتصادي اين كميته را خاطر نشان شد و گفت: بايد اقتصاد را شرط لازم براي آموزش و بدانيم .
يكي ديگر از فرهنگيان حاضر در اين مراسم نيز ايجاد يك شركت تعاوني سرويس دهي دانش آموزان براي بازنشستگان فرهنگي را خاطر نشان كرد و گفت: وجود اين شركت تعاوني علاوه بر ايجاد اشتغال براي بازنشستگان مي تواند رضايتمندي والدين و دانش آموزان را به همراه داشته باشد.
در پايان اين جلسه مقرر گرديد اعضاي كميته رفاهي و اقتصادي با ارائه راهكار هاي اجرايي در جلسه آينده حضور پيدا كنند



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.