اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8574 / نظرات: 0

به مناسبت نهم اردیبهشت روز شوراها،


همايش شوراهاي اسلامي در سبزوار برگزار شد


همايش شوراهاي اسلامي در سبزوار برگزار شد  به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، این گردهمایی با حضور بصیری پور رئیس شورای اسلامی استان، نمایندگان سبزوار در مجلس، شهردار و فرماندار سبزوار، بیش از 500 نفر از اعضای شوراهای اسلامی و مسوولان شهرستان سبزوار در تالار كاشفی این شهر برگزار شد.

ارزش ها حفظ شود، جناح بندی های سیاسی ممنوع

در این مراسم رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی با اشاره به اينكه توصيه نظام به شوراها اين است كه به جناح سياسي وارد نشوند و ارزش‌های آن را حفظ كنند، گفت: دو فاصله در جامعه ما وجود دارد که يكي از آن‌ها فاصله میان قانون اساسي و قوانين دولت است و ديگري فاصله میان انتظارات مردم با اختيارات شوراهاست.

غلامرضا بصيري‌‌پور،با بیان اينكه 2308 شوراي پايه (شهر و روستا) در استان وجود دارد، افزود: در مجموع شوراهاي پايه و روستاهاي فرادستي 2406 شورا در استان وجود دارد.

وی به عضویت 180 خانم در شورای اسلامی استان اشاره کرد و ادامه داد: عضویت 635 نفر فرهنگی شوراها نشان از بکارگیری همه ظرفیت و توانمندی بالا در شوراهای شهر و روستا است.

بصیری پور با بیان اینکه شوراها از ارکان مهم تصمیم گیری های کشور هستند، بر اننسجام و وحدت بین شوراها و مردم تاکید کرد و گفت:  کارهایی که شورائیان در دستور کار دارند و انجام می دهند باید به نفع مردم و در راستای جلب رضایت آنان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین ابراهیمی امام جمعه سبزوار نیز با بیان اینکه تکلیف نشانه تکریم است نه تحقیر، شورائیان شهری و روستایی را به طنابی تشبیه کرد که قدرت آنان در گرو هماهنگی و اتحاد آنان خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر می خواهید نظام جمهوری اسلامی از قدرت و استقلال بیشتری در دنیا برخوردار باشد باید بر نظارت بر امور ، مشارکت حداکثری و خودکفایی در همه زمینه ها مصر باشید.

کشور نیاز به ارامش دارد، بداخلاقی های سیاسی را کنار بگذاریم

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه حکومت ما حکومت مردم سالاری دینی است، گفت: امروز تمام اختیارات حکومت به دست مردم است چراکه آنها هستند که رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، شوراها و... را انتخاب می کنند و سرنوشت کشور را رقم می زنند.

علی سبحانی فر با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"، خاطرنشان کرد: تحقق شعار امسال جز با مشارکت و همراهی شوراهای شهر و روستا  و مردم  که در واقع هدایتگران جامعه محسوب می شوند محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه باید با عزم ملی در ارتقای فرهنگ بیش از گذشته تلاش مضاعف شود، تصریح کرد: امروز دشمن از طرق مختلف خصوصا جنگ نرم فرهنگ غنی ما را نشانه گرفته و قصد با ضربه زدن به این اصل مهم اقتصاد ما را هم به زوال بکشاند.

سبحانی فر با اظهار اینکه فرهنگ فقط در حوزه دین نیست، افزود: دین پیش قراول و هدایتگر دیگر بخش هاست، ما باید آموزه های دینی و مذهبی را در اقتصاد و سیاست نیز بکار گیریم.

وی در ادامه خاطر نشان شد: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری به ارامش نیاز دارد، در این صورت است که سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری به شهرها می آیند و توسعه شهرها را رقم می زنند، دیگر وقت آن رسیده که به بداخلاقی های سیاسی خاتمه دهیم و با آرامش توسعه کشور را به دست بگیریم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس اظهار داشت: امسال عزم ملی بر توسعه اقتصادی است که این مهم جز با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی ها در  حوزه های گوناگون  و مشارکت حداکثری مردم محقق نخواهد شد.

سبحانی فر در ادامه خواستار ایجاد تعاونی ها و موسسات مختلف توسط شهرداری و شوراها شد و گفت: به طور یقین این مهم نقش بسزایی در توسعه کشور خواهد داشت.

شورائیان حق دادن لایحه به مجلس را دارند

دیگر نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی شهر سبزوار نیز در این مراسم گفت: طبق قانون ساسی شورائیان می توانند لایحه  به مجلس بدهند، اینکه چرا در دو دوره ای که بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس بوده ام جز تعدادی انگشت شمار لایحه ای دریافت نکرده ام جای سوال دارد.

محمدرضا محسنی ثانی با بیان اینکه یکی از مسائلی که شوراها، شهرداری ها و دهیاری ها با آن دست و پنجه نرم می کنند مسائل اقتصادی است، گفت: درست است که استفاده از منابع مالی ارزش بر افزوده و تجمیع عوارض کمک های شایانی در این رابطه به شما می کند اما نکته قابل توجه استفاده، بهره جستن از توانمندی و ظرفیت های بالایی است که هر منطقه از این شهرستان دارد است.

وی ادامه داد: آن چه که در اقتصاد مقاومتی بسیار مطرح است نگاه برون گرا و بروزاست که باید به آن توجه ویژه ای داشت، استفاده از ظرفیت ها توامندی های کشور را بالا خواهد بود و توسعه کشور را به همراه خواهد داشت.

محسنی ثانی خواستار اعمال مدیریت تعهدی از سوی شورائیان شهر و روستا در اداره شهرها، روستاها و بخش ها شد و گفت: اگر قبول داریم که شهر ما خانه ماست و شهر موجود زنده ای است باید آن مدیریتی را که بر خانه خود اعمال می کنیم را نیز به شهر و روستای خود تعمیم دهیم.

مشارکت شورائیان توسعه کشور را به همراه دارد

معاون استاندار و فرماندار سبزوار هم با بیان اینکه شوراها یکی از مظاهر ارزشمند مردم سالاری دینی و ارکان مهم نظام مدیرتی جامعه هستند، گفت: مشارکت شورائیان قطعا توسعه و عمران شهری و روستایی را به دنبال خواهد داشت.

قاسم شعبانی عطار به انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در 24 خرداد سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سبزوار بیش از 79 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند که جای بسیار خرسندی است.

وی در ادامه بر تحقق شعار سال با همراهی همه اقشار مردم و مسئولان تاکید کرد و گفت: سال زراعی 92-93 یکی از بحرانی ترین سال های ابی سبزوار است که باید شوراهای شهر و روستا در بخش های کشاورزی و دامداری این موضوع را به خوبی مدیریت کنند.

فرماندار سبزوار در ادامه با بیان اینکه 435 شورای شهر و روستا در سطح سبزوار مشغول به فعالیت هستند، بر دوری از اختلافات، جناح بندی های سیاسی، خدمت مضاعف برای مردم، تشویق و ترغیب مردم به دولت تدبیر و امید، ساماندهی واگذاری زمین ها ، مدیریت منابع مالی و اعتبارات و... از سوی شوائیان تاکید کرد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در سال گذشته از مجموع اعتبارات شهرستان تنها 20 درصد به سبزوار تخصیص یافت، افزود: امسال وضعیت اعتبارات عمرانی نسبت به سال قبل بهتر است که ما نیز اولویت را بر تکیمل پروژه های نیمه تمام گذاشته ایم.

دکتر محمد علی طالبی شهردار سبزوار نیز ضمن تبریک روز نهم اردیبشهت ماه روز ملی شورها بر همراهی و مشارکت شوراهای شهری و روستایی با شهرداری ها تاکید کرد.

گفتنی است در انتهای مراسم نمایندگان شوراهای روستایی به بیان برخی مشکلات خود پرداختند، همچنین در این همایش ایجاد "موزه قنوات" توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری سبزوار در دستور کار قرار گرفت.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.