اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8563 / نظرات: 0


یک مسوول : 600 تخت در بیمارستان های سبزوار فعال است


 سبزوارپیام- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی سبزوارگفت : در حال حاضر 600 تخت در بیمارستان های سبزوار فعال است که این میزان در سال 94 بایستی به یک هزار و 400 تخت برسد.
به گزارش "سبزوارپیام" ، دکتر علیرضا مسلم روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران سبزوار با اشاره به عقب ماندگی سبزوار در این خصوص افزود : در حال حاضر بر اساس برنامه پنجم توسعه فقط 40 درصد از تخت های بیمارستانی در سبزوار فعال است.

وی گفت: تا پایان امسال با احداث بیمارستان حشمتیه و اختصاص 200 تخت در آن ،70 تخت در بیمارستان واسعی و 25 تخت نیز در بیمارستان مبینی می توانیم بخشی از این کمبود را برطرف کنیم.

وی اظهار داشت : با احتساب این میزان سبزوار دارای 900 تخت فعال می شود که باز هم با برنامه پنجم توسعه در این بخش فاصله داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار یکی از مهمترین پروژه های این دانشگاه را بیمارستان حشمتیه عنوان کرد و گفت : عملیات عمرانی داخل بیمارستان توسط دانشگاه تا اواخر آبان ماه امسال به اتمام می رسد .

دکتر مسلم با بیان اینکه برای پروژه بیمارستان حشمتیه سبزوار با تعدیل 25 میلیارد تومان هزینه شده است ، افزود : در حال حاضر این پروژه دارای 86 درصد پیشرفت فیزیکی است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت : برای تجهیزات بیمارستان حشمتیه این شهرستان در حال رایزنی هستیم تا جذب مشارکت داشته باشیم .

وی در خصوص پردیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هم گفت : از 20 هزار مترمربع این پروژه هشت هزار متر را برنامه ریزی کرده ایم که طبق وضعیت موجود به 11 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اظهار اینکه برای این پروژه سه میلیارد تومان اعتبار داریم ، افزود : قرار است کسری این مبلغ را از شکل وام و یا جابجایی پروژه ها تامین کنیم .

وی ادامه داد : با پیمانکار قرارداد منعقد شده و قرار است طی یک ماه آینده عملیات اجرایی پردیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار آغاز شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به افتتاح بخش قلب باز بیمارستان واسعی این شهرستان نیز گفت : این بخش در سفر آینده هیات دولت به شهرستان افتتاح می شود.

دکتر مسلم افزود : برای بخش قلب باز بیمارستان واسعی سبزوار در مجموع حدود 60 میلیارد ریال هزینه شده است .

وی با اشاره به تجهیز پایگاه های اورژانس 115 سبزوار در حوزه جاده ای و شهری گفت : با پیگیری های انجام شده یک پایگاه امداد شهری و سه پایگاه امداد جاده ای در راستای ارایه خدمات مطلوبتر احداث می شود.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت بهداشت در امسال در بخش درمان و بهداشت است ، افزود : با برنامه ریزی های که از محل هدفمندی یارانه ها انجام می شود قرار است سهم پرداختی مردم برای درمان از 70 درصد به 55 درصد برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده این دانشگاه در سال گذشته گفت : عمل به بسته حمایتی وزارت بهداشت ، بازسازی تجهیزات پزشکی بیمارستان ها ، جذب متخصصین در رشته های مربوطه ، توسعه کلینیگ ویژه بیمارستان امداد ، بازسازی اورژانس بیمارستان امداد و واسعی سبزوار ، تجهیز آمبولانس ها و ... از جمله اولویت ها ی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار طی امسال است./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.