اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8562 / نظرات: 0


سرانه تولید زباله در سبزوار از میانگین کشوری و استانی پایین تر است



سبزوارپیام – مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار گفت : سرانه تولید زباله در سبزوار از میانگین استانی و کشوری پایین تر است .
 
به گزارش"سبزوار پیام" سعیدرضا فصیحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : سرانه تولید زباله در روز به ازای هر شهروند سبزواری 600 گرم است.

وی با بیان اینکه سرانه تولید روزانه زباله در سبزوار 150 تن است، اظهار کرد: 120 تن آن خانگی و 30 تن هم خاک و نخاله های ساختمانی است.

وی افزود : این میزان زباله در روز توسط 550 پاکبان و وسیله نقلیه جمع آوری ، حمل و دفع می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار با قدردانی از زحمات پاکبانان گفت : با این آمار سبزوار در ردیف 10 شهر پاک کشور است .

فصیحی همچنین با تاکید بر بازکاهی (کاهش تولید زباله ) ، بازمصرف ( کاهش استفاده از ظروف یکبارمصرف )و بازیافت گفت : شهروندان با تفکیک پسماندهای خشک و تر می توانند کمک زیادی در این بخش داشته باشند.

فصیحی افزود : اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا یک ضرورت اجتناب ناپذیر است لذا جمع آوری زباله ها به صورت جداگانه نقش موثری در کاهش اثرات سو زیست محیطی و همچنین پاسخگویی به بخشی از هزینه های سنگین دفع زباله دارد.

وی گفت : در حال حاضر 10 غرفه بازیافت در سطح شهر سبزوار پسماندهای خشک را جمع آوری کرده و در قبال آن وسایل شوینده و لوازم تحریر به شهروندان اهدا می کنند. /6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.