اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8561 / نظرات: 0


یک مسوول :34 خانه بهداشت و 21 مرکز بهداشتی درمانی سبزوار بازسازی می شود


سبزوارپیام - رییس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت : 34 خانه بهداشت و 21 مرکز بهداشتی درمانی این شهرستان امسال بازسازی و نوسازی می شوند.
 
دکتر سید جمال میرموسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : اولویت ما در سالجاری بهسازی خانه های بهداشت بویژه در مناطق محروم و روستاها بوده که با تخصیص اعتبارات لازم بتوانیم این مراکز را بهسازی و نوسازی کنیم.

وی اظهار داشت : بیش از 193 خانه بهداشت و 37 مرکز بهداشتی درمانی در سطح این دانشگاه فعال است که برخی از آنها دارای قدمتی ببش از 20 سال هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی افزود: 75 خانه بهداشت تحت پوشش این دانشگاه نیز باید تجهیز و تعمیرات اساسی در آنها انجام شود.

میرموسوی اظهارداشت : با برآوردهای انجام شده 380میلیارد ریال برای این مراکز مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه در برخی از مراکز بهداشتی درمانی سبزوار با کمبود پزشک مواجه هستیم ، افزود: یکی از اولویت های ما در این بخش تامین پزشک برای مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری این شهرستان است .

وی ادامه داد : برای بالا بردن شاخص های بهداشتی و درمانی نیاز به بکارگیری تعداد بیشتر پزشک است .

وی همچنین با اشاره به اجرای مطلوب برنامه های مروجین سلامت در سطح مدارس سبزوار هم گفت : در 155 مدرسه سبزوار برنامه مروجین سلامت اجرا می شود.

وی همچنین با اشاره به وضعیت کشتارگاه دام سبزوار نیز گفت: بازدیدها و پیگیری های لازم از این کشتارگاه انجام شده است.

رییس مرکز بهداشت سبزوار اظهار داشت : باید در این زمینه اقدامات لازم از سوی همه متولیان انجام شود.

میرموسوی در ارتباط با نقش دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط با کشتارگاه دام سبزوار گفت : نقش ما به عنوان یک ارگان دست اندرکار فقط نظارت و پیگیری است که در این زمینه پیگیری و مکاتبات لازم انجام شده است.

وی با اشاره به برنامه های هفته سلامت و شعار امسال به عنوان یک عمر سلامتی با خودمراقبتی هم گفت : برپایی ایستگاه سلامت ، برپایی همایش خودمراقبتی ، برگزاری کارگاه های آموزشی برای کارشناسان آموزش و بهورزان ، برگزاری برنامه های ورزشی از جمله برنامه های این هفته است ./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.