اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 3 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8540 / نظرات: 0


اجرای شاهنامه‌خوانی تلفیقی با تئاتر در سبزوار


سرپرست گروه موسیقی سنتی داروگ سبزوار از اجرای شاهنامه‌خوانی و تلفیق آن با تئاتر در سبزوار خبر داد.
حمیدرضا سیدنیا اظهار داشت: برنامه‌های شاهنامه‌خوانی از قدیم با ورزش باستانی به شکل تلفیقی و همزمان اجرا می‌شد که به جذابیت آن اضافه می‌کرد.
وی تصریح کرد: گروه موسیقی سنتی داروگ با تلفیق شاهنامه‌خوانی، تئاتر و ورزش باستانی برای نخستین‌بار در کشور موفق شده است با محور اصلی موسیقی، این 3 رویکرد مهم و با ارزش کشور را با هم اجرا کند.
سیدنیا اضافه کرد: شاهنامه‌خوانی که در خراسان قدمتی بسیار طولانی دارد، با تلفیق آن به ورزش باستانی در اثر نمایشی بر مبنای موسیقی سنتی می‌تواند برای نسل جوان جذابیت داشته و آنان را با ادبیات کهن ایرانی بیشتر آشنا کند.
این هنرمند فعال موسیقی سنتی ادامه داد: تاکنون در کشورهایی از جمله کره، تایلند و چین اجرا داشتیم که با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو بوده است.
وی با اشاره به این که تلفیق موسیقی سنتی با شاهنامه‌خوانی و ورزش باستانی اتفاق بسیار سختی است؛ افزود: این موضوع اتفاق جدیدی است که امیدواریم بواسطه آن و استقبال مردم بتوانیم به ارتقاء ادبیات و تئاتر استان کمک بیشتری کنیم.
سیدنیا یادآور شد: همه هنرمندان این گروه به استثنای آقای ترشیزی (ورزشکار باستانی کاشمری) سبزواری هستند و برای افزایش کیفیت این اثر از هنرمندان تئاتر و اساتید ادبیات سبزوار نیز کمک گرفته‌ایم.
گفتنی است؛ این برنامه از 8 الی 25 اردیبهشت‌ماه جاری در سبزوار برگزار می‌شود.فارس




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.