اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 1 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8530 / نظرات: 0

معاون مدیر کل و رییس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی


تعداد حوادث کاری در سبزوار 10 درصد کاهش یافت


تعداد حوادث کاری در سبزوار 10 درصد کاهش یافت  معاون مدیر کل و رییس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی سبزوار از کاهش 10 درصدی حوادث کار در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن در این شهرستان خبر داد.
 
حسین ملوندی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تعداد حوادث کاری این شهرستان در سال 1391 حدود 108 مورد بود که در سال گذشته به 98 مورد کاهش یافت.

وی ادامه داد : هفت مورد از این حوادث در بخش صنعت و معدن ،45 مورد بخش ساختمان و 46 مورد در سایر فعالیت ها بوده است.

وی بیشترین حادثه دیدگان را در گروه سنی 16 تا 24 سال عنوان کرد و گفت: از مجموع 98 حادثه کاری در سال گذشته 81 درصد (80مورد) از کارگران حادثه دیده دارای تحصیلات کمتر از دیپلم بوده اند.

ملوندی، ارائه آموزش در زمینه مسائل ایمنی به کارگران و بازدید مستمر از کارگاه ها توسط بازرسان را از جمله دلایل کاهش حوادث کاری دانست و افزود: طی سال گذشته از دو هزار و 71 کارگاه در این شهرستان بازرسی های لازم انجام شد.

وی اظهار داشت: همچنین در سال گذشته سه هزار نفر ساعت آموزش در زمینه رعایت مسائل ایمنی به کارگران داده شده است.

وی از کاهش 14 درصدی حوادث منجر به فوت طی سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن در این شهرستان خبر داد و افزود: طی سال گذشته شش حادثه کاری منجر به فوت در کارگاه های سبزوار به وقوع پیوست.

وی با اشاره به صدمات جبران ناپذیر روحی و روانی برای افراد و خانواده های آنان در وقوع حوادث ابراز امیدواری کرد با آگاهی دادن بیشتر به کارگران و کارفرمایان ، ایمنی بیشتر محیط کار ، تقویت بازرسی کار ، افزایش کمیته های حفاظت فنی و بهداشت و آموزش مستمر نیروی کار، شاهد کاهش حوادث باشیم.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.