اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 27 فروردين 1393 / کد مطلب: 8504 / نظرات: 0


انجمن خیرین کتاب در شهرستان سبزوار تشکیل شد



سبزوارپیام - رییس اداره کتابخانه های عمومی سبزوار از راه اندازی انجمن خیرین کتاب در این شهرستان خبر داد و گفت : این انجمن با بهره گیری از ظرفیت مشارکت های مردمی تشکیل شد.
 
به گزارش "سبزوار پیام" زیبا باغانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : انجمن خیرین کتاب در سبزوار با بهره گیری از ظرفیت خیرین و کسانی که دغدغه کار فرهنگی دارند با هدف ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی تشکیل شد.

وی با اشاره به وجود 13 نفر هیات موسس در انجمن کتاب سبزوار گفت : در مرحله اول این انجمن به شناسایی خیرین کتاب و کتابخوانی ورود پیدا کرده است .

وی با اشاره به بهبود اوضاع کنونی کتابخانه ها به عنوان اولویت اول انجمن کتاب سبزوار ، افزود : در گام اول یکی از اعضای هیات موسس مبلع 50 میلیون ریال را برای تجهیز کتابخانه شریعتی سبزوار اهدا کرد .

رییس اداره کتابخلانه های عمومی سبزوار با اشاره به عدم تحقق نیم درصد درآمد سالانه شهرداری ها به کتابخانه ها گفت : با توجه به ناکافی بودن منابع مالی برای کتابخانه ها بایستی به سمت و سوی مشارکت های مردمی پیش رویم.

باغانی به وجود 11 هزار و 768 نفر عضو در کتابخانه های شهرستان سبزوار اشاره کرد و گفت : این شهرستان به نسبت جمعیت از نظر تعداد اعضا، مقام هشتم را در استان دارد.

وی با اشاره به وجود پنج هزار و 297 مترمربع زیربنای فضای کتابخانه ای در سبزوار گفت : در حال حاضر نسبت جمعیت به فضای کتابخانه ای در سبزوار 1.8 متر مربع است که بایستی تا پایان برنامه پنجم توسعه به سه متر برسد.

وی به وجود 205 هزار و 319 جلد کتاب در کتابخانه های سبزوار اشاره کرد و گفت : نسبت جمعیت به تعداد کتاب در این شهرستان 69صدم درصد است که تا پایان برنامه پنجم توسعه بایستی به شاخص 1.38 برسد.

وی ارتقای شاخصه ها را نیازمند همکاری مردم و مسوولان عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد که با این همکاری بتوانیم در راستای ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام برداریم ./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.