اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 26 فروردين 1393 / کد مطلب: 8498 / نظرات: 0


نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:سهم فناوری اطلاعات در درآمد ناخالص ملی زیر صفر است


سبزوار پیام ـ نایب رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: سهم فناوری اطلاعات در درآمد ناخالص ملی زیر صفر است، در حالی که سهم این بخش باید در درآمد ناخالص ملی به دو درصد رسیده باشد.

به گزارش "سبزوار پیام" علی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه بر اساس تکلیف قانون برنامه پنجم شبکه ملی اطلاعات باید تا پایان سال 91 یعنی سال دوم قانون برنامه راه‌اندازی می‌شد، اظهار داشت: فقط  50 درصد از اهداف قانون برنامه پنجم توسعه در حوزه فناوری اطلاعات محقق شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای و داورزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میزان تحقق اهداف قانون برنامه پنجم در حوزه فناوری اطلاعات قابل قبول نیست، تصریح کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب در قانون بودجه سال 93 در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شاهد یک تحول عظیم باشیم و شرایط برای جبران عقب‌ماندگی‌های این بخش فراهم شود.

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اتمام سال سوم قانون برنامه پنجم هنوز شبکه ملی ارتباطات راه‌اندازی نشده است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی نکردن شبکه ملی اطلاعات توسط متولیان امر مهمترین ضعف در قانون برنامه پنجم توسعه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به سهم درآمد ناخالص ملی از فناوری اطلاعات گفت: این میزان زیر صفر است و این در حالی است که باید سهم درآمد ناخالص ملی از تولید صنعت ارتباطات و فناوری در این برنامه به دو درصد رسیده باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط 30 درصد مردم در کشور به اینترنت دسترسی دارند، اضافه کرد: این در حالی است که باید تا پایان سال دوم برنامه پنجم 45 درصد از مردم به اینترنت دسترسی داشته باشند.

سبحانی‌فر توسعه زیرساخت‌های اینترنت روستایی را یکی دیگر از تکالیف قانون برنامه پنجم توسعه عنوان کرد و گفت: در این بخش نیز اهداف قانون تا پایان سال سوم که سال 92 بود محقق نشده است./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.