اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 20 فروردين 1393 / کد مطلب: 8461 / نظرات: 0


ببیش از 33 هزار و 920 نفر از خدمات جمعیت هلال احمر سبزوار بهره مند شد


ببیش از 33 هزار و 920 نفر از خدمات جمعیت هلال احمر سبزوار بهره مند شد سبزوار پیام - سرپرست جمعیت هلال احمر سبزوار گفت: در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی امسال بیش از 33 هزار و 920 نفر از خدمات جمعیت هلال احمر این شهرستان بهره مند شدند.
 
رضا شهرآبادی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود : در این طرح 600 نفر روز نجاتگر و پرسنل و 80 نفر روز در پایگاه های جوانان و همچنین سه پزشک داوطلب ارایه خدمت کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت چهار پایگاه امداد و نجات جاده ای ، دو پایگاه راهنمایی مسافران نوروزی در شهرستان سبزوار فعال بود ، اظهار داشت : هشت مورد تصادف و 31 مورد واژگونی در پایگاه های جاده ای این شهرستان طی ایام نوروز به وقوع پیوست .

وی با اشاره به بیشترین آمار واژگونی ها در محور روستاهای مهر و کاهک شهرستان داورزن، گفت : خواب آلودگی رانندگان و نبود استراحتگاه در این مسیر از عوامل واژگونی است.

سرپرست جمعیت هلال احمر سبزوار همچنین عملیات انجام شده در ایام نوروز را 39 عملیات عنوان کرد و گفت : کل حادثه دیدگان 100 نفر بودند که 99 نفر از این افراد نجات یافتند.

شهرآبادی افزود : در این مدت 73 مورد مصدوم داشتیم که 19 نفر آنها به صورت سرپایی درمان شدند و 54 نفر آنها هم به مراکز درمانی این شهرستان منتقل شدند.

وی همچنین طرح غربالگری دیابت و فشارخون را از برنامه های طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی عنوان کرد و گفت : در این طرح برای یک هزار و 95 نفر تست دیابت و فشارخون انجام شد.

وی افزود : در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی پنج هزار و 122 برگ نقشه راهها ، 15هزار و 990 بروشور تک برگی و چندین برگی حاوی مطالب و مسائل مرتبط با ایمنی و سلامت مسافرین توزیع شد.

وی با اشاره به همزمانی ایام فاطمیه و نوروز امسال و اجرای برنامه های فرهنگی هم گفت : 900 لوح فشرده ویژه این ایام بین زائران و مسافران توزیع شد.

وی همچنین به برگزاری ایستگاه نقاشی در حاشیه پایگاه های هلال احمر اشاره کرد و گفت :در این مدت بیش از 203 کودک به این پایگاه ها مراجعه کردند.

سرپرست جمعیت هلال احمر سبزوار در ادامه با تاکید بر تعامل و همکاری بین اعضای هر سازمان و نیز دستگاه های اجرایی گفت: بدون شک با همکاری همه مردم و نیز دستگاه های اجرایی شهرستان می توانیم خدمات رسانی بهتری انجام دهیم./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.