اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 15 فروردين 1393 / کد مطلب: 8433 / نظرات: 0


امام جمعه سبزوار:فاطمیه مقدمه قیام عاشوراست


امام جمعه سبزوار گفت: فاطمیه در حقیقت مقدمه قیام عاشورا است و شاید اینگونه باید گفت که اگر آن اتفاقات حزن انگیز رخ نمی‌داد امروز چهره‌ای از اسلام ناب محمدی باقی نمی‌ماند.
حجت‌السلام والمسلمین غلامحسین ابراهیمی  اظهار داشت: حضرت زهرا (س) حتی در دوران بعثت نبی مکرم اسلام و در آن دورانی که مشرکان و بت‌پرستان به ایشان بی‌احترامی می‌کردند مدافع حریم ولایت بود و محبت‌های ایشان به رسول خدا باعث شد که ایشان به حضرت زهرا لقب ام‌ابیها را عطا کنند.
وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) آموزگار بزرگ اسلام‌شناسی و معرفت‌شناسی بودند؛ افزود: روایت‌های بسیاری وجود دارد که بانوان برای پرسیدن مسائل دینی به آن حضرت مراجعه می‌کردند.
رئیس شورای امربه معروف و نهی از منکر شهرستان سبزوار با بیان اینکه از فضائل و مناقب حضرت زهرا (س) به غیر از خداوند عزوجل کسی نمی‌تواند سخن بگوید یادآور شد: در هیچ جای تاریخ سراغ نداریم که اذکار مقدس لااله‌الاالله، الحمدلله، سبحان‌الله و الله‌اکبر به خاطرکسی جز فاطمه زهرا (س) نازل شده باشد.
وی ادامه داد: تسبیحات حضرت زهرا تشکیل شده از زیباترین اذکار الهی است که هرکدام از آنها به نوعی نشان از توحید ذات باری تعالی است و این از ویژگی‌های بارز این بانوی عالم است که این اذکار فقط در باب ایشان نازل شده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سبزوار با اشاره به عظمت فاطمیه (س) تصریح کرد: فاطمیه در حقیقت مقدمه قیام عاشورا است و شاید اینگونه باید گفت که اگرآن اتفاقات حزن انگیز رخ نمی‌داد امروز چهره‌ای از اسلام ناب محمدی و حقانیت ائمه اطهار و رسول گرامی اسلام باقی نمی‌ماند.
وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) به حقیقت حرکتشان در دفاع از حریم ولایت ایمان داشتند و با اینکار حقانیت ولایت امیرالمؤمنین و غدیر خم را نشان دادند.
وی در پایان اضافه کرد: بزرگترین افتخار ما شیعیان این است که همواره به حضرت زهرا (س) و فرزندانشان ارادت داریم و در راه آنان جانبازی می‌کنیم/فارس



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.