اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 3 فروردين 1393 / کد مطلب: 8388 / نظرات: 0

سبحانی فر:


اجرای منویات مقام معظم رهبری نیازمند مدیریت جهادی است


اجرای منویات مقام معظم رهبری نیازمند مدیریت جهادی است سبزوارپیام-نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت:عمل به شعار سال ۹۳ و اجرای منویات مقام معظم رهبری نیازمند مدیریت جهادی است.
به گزارش سبزوارپیام، علی سبحانی فر در گفت‌وگو با خبرنگاران  اظهار کرد:سخنان گهربار رهبر فرزانه انقلاب در اجتماع بزرگ و میلیونی زائران و مجاوران آقا علی ابن موسی الرضا (ع) در نخستین روز از بهار 93 که در حرم مطهر امام رئوف و مهربانی حضرت رضا (ع) ایراد فرمودند همچون گذشته مایه خیر و برکت و الهام بخش آحاد جامعه اسلامی است.
سبحانی فر افزود:در چند سال اخیر مقام معظم رهبری به عناوین مختلف ولی به یک مضمون و مفهوم بحث اقتصادی را بعنوان رویکرد سال نامگذاری کرده‌اند که این نشانگر اهمیت بحث اقتصادی از نظر ایشان است.
وی بیان کرد:در سال گذشته که از سوی مقام معظم رهبری به سال "حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی"نامگذاری شده بود در بحث حماسه سیاسی به توفیقات مهمی دست یافتیم و این مورد نیز محقق شده، اما آنچه مشخص است آن است که در بحث حماسه اقتصادی نظر مردم و نیز انتظار معظم له محقق نشد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متأسفانه امروز کشورهای سلطه گر و استعمارگر آنچه را که برای سلطه گری خود بکار می‌گیرند از روش‌های زورمدارانه توپ و تانک نیست بلکه به روش‌های نرم افزاری و اقتصادی است که به نوعی جنگ افتصادی محسوب می‌شود که می‌توانند از طریق این ابزار مهم بر کشورها مسلط شوند و سلطه گری کنند.
وی تصریح کرد: بنابراین ضرورت دارد که مانند جنگ‌های گذشته که تجهیزات خود را در برابر استکبارجویان تقویت می‌کردیم، امروز نیز ابزار مقاومتی خود را پرورش دهیم.
سبحانی فر با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت:ضرورت دارد بنیه‌های اقتصادی خود را تقویت کنیم که الحمدا... در این زمینه از ظرفیت‌های مثبتی در سطح کشور برخوردار هستیم و همانطور که در سیاست‌های ابلاغی ایشان آمده است، ما باید بهره وری و ارزش افزوده بیشتری را در نظام اقتصادی بوجود آوریم که بتوانیم از ظرفیت‌های بیشتری استفاده کنیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر برخی از صنایع و تولیدکنندگان ما از ظرفیت زیر 50 درصد بهره مند هستند و باید از آنها حمایت جدی صورت پذیرد.
وی خاطرنشان کرد:اگر از سوی دولت در بخش‌های صنعت و تولید حمایت‌های مالی و حقوقی صورت گیرد و تسهیلاتی نیز قائل شود و مردم هم حمایت کنند به پیشرفت‌های قابل توجهی دست خواهیم یافت.
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:مردم و در رأس آنها تولیدکنندگان، صنعتگران و کسبه با حمایت از تولیدات داخلی و رد تولیدات و واردات خارجی، پشتوانه محکمی برای صنعت تولید محسوب می‌شوند.
سبحانی فر گفت:دولت باید سایر ظرفیت‌های موجود در بطن جامعه را سر و سامان دهد تا بتوانیم از ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کنیم.
وی افزود:در بخش معادن ظرفیت‌های بسیار بالایی داریم که به جای خام فروشی آن را تبدیل به فرآوری کنیم.
وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت:بحث تولیدات کالاهای داخلی باید سرعت گیرد و فضای فرهنگی کشور باید به سمت و سوی پیشرفت و ترقی سوق داده شود و با یک حرکت جهادگونه در راه تدوین سیاست‌های مدنظر رهبری پیش برویم.تسنیم/2




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.