اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 1 فروردين 1393 / کد مطلب: 8380 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:


اقتصاد و فرهنگ همان فرهنگ اسلامی است که همه باید برای تحقق آن بکوشند


اقتصاد و فرهنگ همان فرهنگ اسلامی است که همه باید برای تحقق آن بکوشند سبزوارپیام-امام جمعه سبزوار گفت :اقتصاد و فرهنگ همان فرهنگ اسلامی است که بایستی همه مردم و مسوولان برای تحقق آن بکوشند.

به گزارش سبزوارپیام، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین ابراهیمی در خطبه های باشکوه نمازجمعه این هفته شهرستان سبزوار با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری افزود : همت همه مردم و برنامه ریزی و مدیریت مسوولان موجب می شود بتوانیم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

وی با تاکید بر کاربردی کردن شعار و نامگذاری هر سال گفت: شعارهای چند سال اخیر همانند حلقه های زنجیری هستند که با ایجاد بستری مناسب فرهنگ اسلامی را محقق می کنند.

امام جمعه سبزوار گفت : امروز اگر می خواهیم در مقابل دشمنان بیایستیم بایستی فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار دهیم.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه دشمن از هر طریقی می خواهد بین اقشار مختلف مردم شکاف ایجاد کند بر لزوم آگاهی و بصیرت تاکید کرد و افزود : اگر پشت سر رهبری حرکت کنیم یقین بدانید دشمن این آرزو را به گور می برد.

وی با تبریک سال جدید به دعای تحویل سال اشاره کرد و گفت : آغاز سال جدید و نوروز برای ما درس توحید است.

وی با اشاره به رسوم و سنن بجا و شایسته همچون دید و بازدید و صله رحم در نوروز ابراز امیدواری کرد که عید را آنچنان که شایسته یک امت رشد یافته است، برگزار کنیم .

امام جمعه سبزوار در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر سبک زندگی اسلامی با الگو گرفتن از سیره پیامبر (ص) و امامان (ع) اظهار داشت : فلسفه بعثت پیامبر برای این بوده است که مردم را به مکارم اخلاق برساند.

حجت الاسلام ابراهیمی یقین ، قناعت ، صبر ، شکر ، حسن خلق ، غیرت ، شجاعت و مروت را از جمله ویژگی های مکارم اخلاق عنوان کرد و افزود : مکارم اخلاق بایستی در تمام شئون زندگی ما حاکم باشد.

امام جمعه سبزوار گفت :یکی از راههای که دشمن برای مبارزه با دین و انقلاب در پیش گرفته مسئله رعایت نکردن حجاب و رواج بی حجابی در جامعه است لذا برای جلوگیری از این پدیده باید به طور اساسی اقدام شود.ایرنا/2





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.