اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 27 اسفند 1392 / کد مطلب: 8363 / نظرات: 0


نمایشگاه سوگواره حدیث غربت در سبزوار افتتاح شد


نمایشگاه سوگواره حدیث غربت در سبزوار افتتاح شد سبزوارپیام-مدیر دارالقرآن ثامن‌الحجج (ع)سبزوار از برگزاری نمایشگاه سوگواره حدیث غربت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سبزوارپیام، حجت‌الاسلام والمسلمین علی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:این نمایشگاه با رویکرد معرفی زندگی حضرت زهرا (س)و امیرالمؤمنین، ستم‌های روا رفته به آنها و تبلیغ فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه بیش از 40 نفر به صورت شبانه‌روزی برای ایجاد این نمایشگاه فعالیت داشته‌اند، گفت:این نمایشگاه ظرف مدت یک هفته توسط خادمین اهل بیت و ارادتمندان به حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار ساخته شده است.
مدیر دارالقرآن ثامن‌الحجج (ع)سبزوار افزود:برای احداث این نمایشگاه بیش از 400 میلیون ریال هزینه شده است.
زارعی با بیان اینکه جوانان امروز تشنه یادگیری معارف اهل بیت (ع) هستند؛ خاطرنشان کرد: در همین راستا برای روشن‌تر شدن مسائل آن روز زمان حضرت زهرا (س)و روشن شدن وقایع آن دوران با توجه به برخی تحریفات صورت گرفته بیش از 10 مبلغ از روحانیون متخصص در حوزه اهل بیت و امام‌شناسی در قسمت‌های مختلف این نمایشگاه مستقر هستند و به شرح ماوقع و پاسخ به سؤالات و شبهات بازیدکنندگان می‌پردازند.
این مسئول با اشاره به قمست‌های مختلف این نمایشگاه نیز گفت:در این نمایشگاه نمادهایی از جمله باغ فدک، غدیرخم، منزل حضرت زهرا (س)خانه رسول اکرم، خانه‌های اصحاب رسول خدا و علی (ع)، محل غسل دادن حضرت زهرا (س)، کوچه‌های بنی هاشم، در نیم‌سوخته، مسجد رسول اکرم، قبرستان‌های بقیع و احد، بیت‌الاحزان، چاه حضرت امیر و نمادهایی از حوادث درون کوچه بنی‌هاشم و ظلم رواشده به حضرت زهرا (س)به تصویر کشیده شده است.
مدیر دارالقرآن ثامن‌الحجج (ع)سبزوار اضافه کرد:نمایشگاه عکسی نیز در کنار این نمایشگاه ایجاد شده که در آن موضوعاتی از جمله حجاب، سبک زندگی فاطمی، آشنایی با فرقه‌های ضاله، آسیب‌شناسی ماهواره، سخنان مقام معظم رهبری در موضوعات مختلف و...به تصویر کشیده شده است.
وی ادامه داد:این نمایشگاه از 27 اسفندماه سال جاری تا 15 فروردین‌ماه سال 93 در نوبت عصر از ساعت 17 الی 24 پذیرای عاشقان دلسوختگان حضرت زهرا (س)خواهد بود.
زارعی در پایان از زحمات مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج در راستای حمایت مالی برای احداث این نمایشگاه قدردانی کرد.فارس/2




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.