اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 اسفند 1392 / کد مطلب: 8354 / نظرات: 0


10پایگاه اطلاع رسانی در سبزوار برای مسافران نوروزی دایر شد


10پایگاه اطلاع رسانی در سبزوار برای مسافران نوروزی دایر شد سبزوارپیام-رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سبزوار از استقرار 10 پایگاه اطلاع رسانی برای راهنمایی زائران و مسافران نوروزی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سبزوارپیام، حشمت اله متین فر در گفت و گو با ایرنا افزود :پایگاههای مزبور از امروز با همکاری دستگاه های اجرایی و خدماتی نظیر شهرداری ، هلال احمر ،دانشگاه علوم پزشکی ، نیروی انتظامی و میراث فرهنگی در مبادی ورودی و خروجی شهر ، پارک بهمن ، پارک شهر و ...در این شهرستان مستقر می شوند.

وی اظهار داشت :برپایی تعدادی نمایشگاه صنایع دستی هم برای بازدید مسافران در این شهرستان پیش بینی شده است.

وی همچنین با اشاره به موزه مردم شناسی و آرامگاه اسرار سبزوار گفت :کارشناسان و راهنمایان گردشگری برای راهنمایی مسافران در این مکان ها مستقر می شوند.

وی برای راهنمایی مسافران نوروزی از چاپ و توزیع محصولات فرهنگی توسط میراث فرهنگی ،شهرداری و برخی از دستگاه های اجرایی در این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه سبزوار به لحاظ تاریخی و فرهنگی و به استناد مطالعات باستان شناسی سابقه تمدنی پنج هزار ساله دارد، اظهار داشت :900 اثر تاریخی و فرهنگی در این شهرستان شناسایی شده که 270 اثر به لحاظ ارزش های تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .

وی افزود :دو منطقه نمونه گردشگری و سه روستای هدف گردشگری از جمله جاذبه های طبیعی شهرستان سبزوار است .

متین فر ادامه داد :شهرستان سبزوار به لحاظ زیرساخت های گردشگری از جمله هتل ، مهمانپذیرها ، مجتمع های خدماتی رفاهی ،دفاتر خدماتی مسافرتی و جهانگردی و رستوران های بین راهی از جایگاه ویژهای در استان خراسان رضوی برخوردار است./2




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.