اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 اسفند 1392 / کد مطلب: 8349 / نظرات: 0


برگزاري کارگاه آموزشی تغذیه باغات پسته در سبزوار


برگزاري کارگاه آموزشی تغذیه باغات پسته در سبزوار   سبزوارپیام-مسئول روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی سبزوار در روزهای پایانی سال جاری از برگزاري کارگاه آموزشی تغذیه باغات پسته با همکاری بخش خصوصی و حضور 35 نفر از پسته کاران منطقه خبر داد.

به گزارش سبزوارپیام،غلام رضا چشمی اظهار داشت:این کارگاه با هدف ارائه توصیه های کاربردی در رابطه با تغذیه درختان پسته و به منظور ارتقاء سطح دانش و افزایش مهارت پسته کاران برگزار شد.
مهندس سعید خسروجردی بعنوان مدرس جلسه، اصولی ترین روش برای تغذیه باغات پسته را بر اساس تنایج حاصل از آزمون های آب، خاک و برگ درخت دانست که زمان آزمون آب و خاک را در فصل زمستان و آزمون برگ را فصل تابستان بین نیمه دوم تیر تا اوایل مرداد ماه اعلام کرد.
وی در ادامه تغذیه باغات بارور و غیر بارور پسته را بر اساس نتایج حاصله متفاوت عنوان کرد و افزود تغذیه خاکی باغات پسته در فصل زمستان و همزمان با خواب درخت، حداکثر تا یک ماه به بیدار شدن درختان انجام می شود.
ایشان در ادامه گفت :پسته کاران بایستی همزمان با آخرین آبیاری زمستانه از مخلوط کودهای حاوی اسید هیومیک و عناصر ماکرو و میکرو بصورت آب کود استفاده نمایند.
وی در خاتمه به باغداران توصیه کرد:فروت ست نوبت بهاره باغات بارور بایستی با کودهای حاوی عناصر ازت، روی و بر، 5 تا 6 روز مانده به باز شدن جوانه های گل صورت گیرد./2




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.