اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 اسفند 1392 / کد مطلب: 8347 / نظرات: 0


17 پایگاه اورژانس در شهرستان سبزوار آماده باش است


17 پایگاه اورژانس در شهرستان سبزوار آماده باش است سبزوارپیام-سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از آماده باش 17 پایگاه شهری و جاده ای این مرکز در چهارشنبه سوری و ایام نوروز خبر داد.
به گزارش سبزوارپیام، علی شریفان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به استقرار این پایگاه ها از روز 25 اسفند تا 15 فروردین ماه افزود :علاوه بر این پایگاه ها دو ایستگاه سلامت نوروزی در پارک بهمن سبزوار (ورودی شهر )و پارک استیر این شهرستان فعال است .

وی همچنین ادامه داد :در این ایستگاه ها بسته های فرهنگی شامل بروشورهایی با محتوای آموزشی مربوط به خدمات اولیه در حمله های قلبی ، تصادفات ، مسمومیت های دارویی و همچنین نقشه سبزوار ، محل استقرار و مشخصات پایگاه ها در اختیار زائران و مسافران قرار می گیرد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی سبزوار در آستانه چهارشنبه سوری به اقدامات این مرکز اشاره کرد و گفت :چهار پایگاه و دو تیم عملیاتی در سبزوار برای خدمات رسانی سریعتر از موعد مقرر آماده باش است.

شریفان با اشاره به بررسی و برآورد حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته که منجر به اعزام اورژانس شده ، گفت :با این برآوردها مشخص شد 45 درصد این حوادث مربوط به دانش آموزان است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و اطلاع رسانی در کاهش حوادث گفت :به منظور پیشگیری از حوادث و حساس سازی دانش آموزان نسبت به مخاطرات بوجود آمده با اعزام کارشناسان مرکز به مدارس راهنمایی و دبیرستان جلسات آموزشی را برای دانش آموزان ارایه دادیم.

وی ادامه داد :همچنین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز در این بخش با اعزام کارشناس به مدارس جلسات آموزشی را برای دانش آموزان برگزار کردند.

وی با بیان اینکه همکاری همه سازمان ها در امر آموزش و پیشگیری از حوادث ضروری است ، اظهار داشت :با توجه به اینکه بیشتر حوادث در چهارشنبه آخر سال مربوط به گروه سنی دانش آموزان است لازم است آموزش و پرورش برنامه های بیشتری را در راستای آموزش داشته باشد./2




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.