اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 اسفند 1392 / کد مطلب: 8344 / نظرات: 0


بازدید بیش از 5 هزار نفر از موزه شرکت نفت سبزوار


بازدید بیش از 5 هزار نفر از موزه شرکت نفت سبزوار سبزوارپیام-مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار از بازدید بیش از 5 هزار نفر از موزه این شرکت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سبزوارپیام، عیسی افتخاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت:مجموعه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار این موزه را در راستای نشان دادن فعالیت‌های شرکت ملی نفت از دیرباز تاکنون در سبزوار ایجاد کرده است.
وی با اشاره به تاریخچه این موزه تصریح کرد:این مجموعه در سال 1318 توسط شرکت نفت انگلیس و ایران خریداری شده و در حقیقت جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی در شهر سبزوار به عنوان جایگاه شرکتی مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفته است.
این مسئول ادامه داد:این جایگاه تا سال 74 فعال بوده و به ارائه خدمات به مردم پرداخته که از این سال به بعد تبدیل به جایگاهی غیرعملیاتی شده است.
افتخاری با اشاره به موارد بازدید در این موزه خاطرنشان کرد:این موزه از دو بخش بیرونی و داخلی تشکیل شده که در بخش بیرونی آن یکسری قطعات قدیمی، مکانیکی، ماکت، دکل حفاری، تندیس شهید تندگویان، تلمبه‌های قدیمی، شیرآلات و ...و در بخش داخلی موزه گالری عکس از آغاز پیدایش نفت در ایران تاکنون لوازم اندازه‌گیری فرآورده، ماکت مربوط به مراحل اکتشاف تا مصرف و نمایشگاه کاریکاتور نفت که در کشور بی‌نظیر بوده به نمایش گذاشته شده است.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار از برگزاری برنامه‌های فرهنگی خاص ویژه پرسنل این مجموعه نیز خبر داد و افزود:این برنامه‌ها در راستای ایجاد همدلی، محبت، انگیزش و تعامل بیشتر بین خانواده‌های پرسنل و همکاران برگزار می‌شود.
افتخاری از توزیع بروشورهای فرهنگی ویژه ایام نوروز در بین مسافرین و زائران حضرت رضا (ع) خبر داد.
وی یادآور شد:در این بروشورها تاریخ شهر سبزوار، تاریخ نفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در این شهر، معرفی عالمان و چهره‌های تاریخی شهر و ... به تصویر کشیده شده است.
این مسئول از باز بودن موزه نفت در ایام نوروز خبر داد و گفت:این موزه در ایام نوروز بعدازظهرها پذیرای مسافرین و زائرین حضرت رضا (ع)به صورت رایگان خواهد بود.فارس/2




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.