اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 1 آبان 1390 / کد مطلب: 832 / نظرات: 1


با آغاز گودبرداری، باغ بازار سبزوار وارد مرحله اجرا شد



  مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده سبزوار گفت: گود برداری باغ بازار آغاز شده است و حدود 800 متر مکعب خاک نباتی در محوطه باغ جهت استفاده مجدد دپو می شود.
کاظم صدرزاده مقدم با اشاره به اینکه خاک مابقی این گودبرداری نیز با هماهنگی راهنمایی و رانندگی از ساعت 23 تا 6 صبح به خارج از کارگاه حمل می شود، به سبزوار آنلاین گفت: در حال حاضر کارگاه آماده برداشت نمونه آزمایش خاک است.
وی در ادامه افزود: باغ مرحوم بدیعی که مساحتی بالغ بر  6 هزار و 810 مترمربع دارد، در سال 1384 به شهرداری انتقال یافت و متاسفانه دو سال بعد اکثر درختان انار آن به جز تعداد معدودی خشک گردید.
صدر زاده خاطرنشان کرد: قرار گرفتن این باغ در محدوده بافت فرسوده و همچنین بنا بر بخشنامه های مربوطه، املاک متروکه شهرداری که در محدوده بافت های فرسوده واقع شده باشند، به سازمان متولی خود که وابسته به شهرداری باشد تحویل داده می شود.
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده سبزوار افزود: به دلیل عدم مدیریت های مناسب در شهرداری، 3 سال پیگیر این پروژه بودیم تا اینکه خوشبختانه در ابتدای اسفند ماه سال گذشته شورای شهر با اعتماد کردن به سازمان بهسازی بافت فرسوده این طرح را به جهت طراحی مبتنی بر معماری بومی باغ بازار سبزوار به سازمان محول کرد.
وی در ادامه به  فراخوان مسابقه طراحی معماری باغ بازار اشاره کرد و گفت: فراخوان این مسابقه از نیمه اسفند ماه سال گذشته آغاز و اردیبهشت ماه سال جاری نیز پایان یافت و400 نفر شرکت کننده  193 طرح را به این مسابقه که به صورت تقریبا بین المللی نیز برگزار شد ارائه دادند که از این میان 3 طرح به عنوان طرح های برتر انتخاب شد.
وی با بیان اینکه در نهایت طرح سوم به عنوان طرح اجرایی این باغ  انتخاب شد، گفت: در این طرح 4 طبقه با ارتفاع 15 متر پیش بینی شده است و سقف این ساختمان کلا پوشیده از فضای سبز است و هیچ گونه فضای سختی ندارد.
مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده سبزوار با اشاره به اینکه در این باغ بازار  150 مغازه احداث خواهد شد، افزود: این بازار ترکیبی از معماری گذشته و مدرن خواهد بود و هیچ گونه وسیله نقلیه اعم از موتور و ماشین به داخل این باغ ورود پیدا نخواهند کرد و برای پارکینگ این طرح محل شورای شهر کنونی  پیش بینی شده است.
صدرزاده ابراز امیدواری کرد سبزوار با ایجاد این طرح همچون گذشته که شهری سبز و با طراوت بوده تبدیل شود.
سبزوار آنلاین




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.