اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 22 اسفند 1392 / کد مطلب: 8294 / نظرات: 0


معلمان نقش مهمی درترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند


معلمان نقش مهمی درترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند سبزوارپیام- رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار گفت :فرهیختگان و معلمان آموزش و پرورش به عنوان سفیران فرهنگی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.
به گزارش سبزوارپیام،علیرضا فیلسرایی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری همایش فرهیختگان و دبیران آموزش و پرورش سبزوار در گفت و گو با ایرنا افزود :مراکز آموزشی در سطوح مختلف آن بستر مناسبی برای ایجاد و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ متعالی است.

وی با بیان اینکه ایثارگری و شهادت طلبی نقش بسزایی در حفظ دین و ارزشهای آن و استقلال کشور ایفا می کند،اظهار داشت :نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به عنوان یک ضرورت، همکاری همه سازمان ها ، نهادها و اقشار مختلف مردم را می طلبد.

وی گفت :با برنامه ریزی و سیاستگذاری های علمی و جامع در مراکز آموزشی ،می توان فرهنگ ایثارگری و شهادت را در این مراکز به سطح قابل قبولی ارتقا بخشید.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار افزود :معرفی کارکردهای فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز اهمیت و ارزش این فرهنگ را تبیین کرده و بیانگر لزوم حفظ و گسترش آن در تمام زمانها است.

وی فدا کردن جان برای حفظ ارزشها، عزّت بخشیدن به افراد جامعه، همبستگی اجتماعی ، ایجاد روحیه ظلم ستیزی و عدالت طلبی در جامعه، حفظ استقلال کشور در مقابل بیگانگان، ایجاد نشاط وتحرک در بین افراد جامعه را از جمله کارکردهای فرهنگ ایثار وشهادت درجامعه عنوان کرد.

فیلسرایی گفت :این کارکردها بایستی طی برنامه های متفاوت برای نوجوانان و جوانان تبیین شود .

در این همایش همچنین عباسعلی بیدخوری یکی از جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس در تشریح راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مطالبی ایراد کرد./2





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.