اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 22 اسفند 1392 / کد مطلب: 8291 / نظرات: 0

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار :


باید از تمام ظرفیت های فرهنگی برای معرفی و سیره شهدا به جامعه بهره ببریم


باید از تمام ظرفیت های فرهنگی برای معرفی و سیره شهدا به جامعه بهره ببریم سبزوارپیام-معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار گفت :بایستی از تمام ظرفیت های فرهنگی ، علمی و آموزشی برای معرفی شهدا ، روش زندگی و سیره اخلاقی آنان به جامعه بویژه برای نسل جوان و نوجوان استفاده کنیم.
به گزارش سبزوارپیام، احمد مهری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود :یکی از راههایی که می تواند فرهنگ ایثار و شهادت را استمرار بخشید توجه به شهدا و راه و منش آن بزرگواران است .

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک ضرورت، گفت :تا زمانی که این فرهنگ متعالی و ارزشی در جامعه ما حکمفرما باشد بدون شک جامعه از هر آسیبی مصون می ماند.

وی اظهارداشت :مطالعه وصیتنامه شهدا برای پی بردن به سیره و مقصد و مقصود شهدا راهگشاست و معرفت و شناخت ما را به مقوله شهید و شهادت بیشتر می کند.

معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار اظهار داشت :یکی از راههایی که می توان فرهنگ ایثار و شهادت را به نحو احسن در جامعه اشاعه داد این است که زندگی شهدا را مرور و خاطرات آنان در قالب های مختلف فرهنگی هنری به جامعه بشناسانیم .

مهری با اشاره به راه و منش شهدا گفت :در مطالعه وصیتنامه شهدا راه و منش این بزرگواران به گونه ای ترسیم شده که اسلام با همه خصوصیاتش به عنوان اصل و مبنای حرکت است .

وی ادامه داد :در وصیتنامه این عزیزان می بینیم هر کجا نام ایران برده می شود اسلامی بودن ایران نیز مورد تاکید قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در هر وصیتنامه شهدای از امام و ولی فقیه خود پشتیبانی کرده اند، افزود :توجه به ائمه (ع)، توجه به قرآن ، نماز اول وقت ، مسائل تربیتی و آموزشی از جمله مسائلی است که در وصیتنامه شهدا توسط این بزرگواران توجه و تاکید شده است ./2





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.