اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 22 اسفند 1392 / کد مطلب: 8288 / نظرات: 0


برنامه هاي اداره فرهنگي ورزشي شهرداری سبزوار در نوروز93


برنامه هاي اداره فرهنگي ورزشي شهرداری سبزوار در نوروز93 سبزوارپیام-داره فرهنگي ورزشي شهرداري سبزوار برنامه هاي متنوع خوبي براي نوروز 93 براي مردم و مسافران نوروزي پيش بيني كرده است.
به گزارش سبزوارپیام به نقل از روابط عمومی شهرداری سبزوار، رئيس اداره فرهنگي ورزشي شهرداري سبزوار با بيان اين مطلب گفت:با توجه به همزماني مراسم دهه فاطميه با نوروز اين اداره تصميم گرفت براي حفظ ارزش ها و شعائر اسلامي برنامه هاي متنوع ديني و مذهبي را برگزار نمايد كه در اين راستا به مدت 10 شب مراسم تعزيه و شبيه خواني را با بهره مندي از تعزيه خوانان برجسته شهرستان به اجرا در خواهد آورد.
محمد اختريان اجراي برنامه ي زنده هنري در پارك ها و ميادين شهر را از ديگر برنامه هاي اين اداره در نوروز عنوان كرد و افزود:به همت هنرمندان شهرستان برنامه راديويي را در پارك هاي شهيد بهشتي، بهمن و شهداي گمنام تدارك ديده ايم تا شهروندان و زائران بارگاه رضوي با خاطره اي خوش ديار سربداران را ترك كند، همچنين مسابقه محله در محلات مختلف شهر پيش بيني شده كه اميدواريم مورد استقبال شهروندان به خصوص نوجوانان قرار گيرد.
وي به برگزاري تور سبزوار گردي در 2 پارك بهمن و شهيد بهشتي اشاره كرد و گفت:براي تسهيل در بازديد مسافران و شهروندان از آثا تاريخي دو دستگاه اتوبوس تدارك ديده شده تا علاقمندان از مكان هاي تاريخي و فرهنگي همچون موزه مردم شناسي، آرامگاه بقراط، آرامگاه اسرار، مسجد پامنار، آرامگاه كاشفي و بقاع متبركه يحيي و شعيب(ع)بازديد نمايند.
اختريان به چاپ و انتشار ويژه نامه نوروزي "ساسويه آباد"اشاره كرد و اظهارداشت:اين ويژه نامه حاوي مطالب ارزشمندي در خصوص مفاخر شهرستان، آثار گردشگري و ابنيه هاي تاريخي ، نقشه گردشگري شهرستان، آداب و رسوم نوروزي مردم سبزوار مي باشد كه با تيراژ5 هزار نسخه در بين مسافران نوروزي توزيع خواهد شد، همچنين يك حلقه سي دي راديو عيدانه شامل معرفي شهرستان در ابعاد گوناگون در بين زائران و مسافران توزيع مي شود.
رئيس اداره فرهنگي ورزشي شهرداري سبزوار با بيان اينكه مراسم تحويل سال 93در مزار شهداي گمنام برگزار خواهد شد، گفت:مراسم معنوي خوبي با همراهي هيئت مكتب الشهداي سبزوار در اين مكان برگزار مي شود كه اميدواريم شهروندان سبزواري از آن رضايت داشته باشند./2





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.