اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 20 اسفند 1392 / کد مطلب: 8263 / نظرات: 0


کاهش 78 درصدی میزان بارندگی در سبزوار


کاهش 78 درصدی میزان بارندگی در سبزوار سبزوارپیام-رئیس اداره هواشناسی سبزوار گفت:میزان بارندگی نسبت به سال گذشته در سبزوار 78 درصد کاهش داشته است.
به گزارش سبزوارپیام، محمد عطار سیّاح در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه بحران آب در خراسان رضوی دارای شدت بیشتری خواهد بود، اظهار داشت:براساس وضعیت شاخص‌های بارش در سال زارعی جاری که از مهرماه محاسبه می‌شود تاکنون 27.1 میلی‌متر بارش در سبزوار داشته‌ایم که این میزان در سال گذشته 125.6 میلی‌متر بوده است.
وی افزود:این میزان بارندگی نسبت به سال گذشته 78 درصد و نسبت به دوره آماری نیز 78 درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد:در سطح استان خراسان رضوی 16 ایستگاه آماری هواشناسی وجود دارد که ما در سطح این ایستگاه‌ها رتبه 16 یعنی کمترین میزان بارش را کسب کرده‌ایم.
سیاح با بیان متوسط بارش در سطح خراسان رضوی 54 میلی‌متر بوده است، یادآور شد:در سطح استان نیز با با کاهش 64 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه هستیم.
این مسئول یادآور شد:امسال با کاهش 10 درصدی بارندگی نسبت به دوره آماری 20 ساله نیز مواجه خواهیم بود.
وی با بیان اینکه از اواخر روز چهارشنبه سیستم بارشی وارد سبزوار می‌شود، خاطرنشان کرد:این سیستم تا روز جمعه در سبزوار خواهد بود و امیدواریم با ورود این سیستم وضعیت آب در شهرستان نیز تغییر یابد.
سیاح با اشاره به اینکه سبزوار از نخستین شهرهای استان است که در آن ایستگاه هواشناسی مستقر شده است، تأکید کرد:این ایستگاه با سابقه‌ای 50 ساله یک ایستگاه بین‌المللی نیز است که ما در این ایستگاه براساس ساعت گرینویچ اطلاعات و آمار هواشناسی را به صورت آنلاین به مرکز استان ارسال می‌کنیم.
رئیس اداره هواشناسی سبزوار با اشاره به اینکه براساس اطلاعات موجود مرکز پیش‌بینی استان تا اردیبهشت ماه سال آینده با افزایش نیم درجه‌ای تا 1.5 درجه‌ای هوا مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی جاری دمای سبزوار 10.8 درجه سانیتگراد بوده است، اضافه کرد:این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.1 درجه سانیتگراد کاهش داشته که نسبت به دوره آماری بلند مدت با افزایش 3.1 مواجه بوده است.
سیاح با بیان اینکه شهروندان سبزواری می‌توانند در هر ساعت شبانه روز از طریق شماره تلفن گویای 134 از آخرین وضعیت آب و هوایی سبزوار باخبر شوند، خاطرنشان کرد:این سامانه گویای تلفنی برای اعلام خودکار وضع هوا برای اولین بار در کشور در میان شهرهای غیر مرکز استان در سبزوار راه‌اندازی شده است./2




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.