اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 19 اسفند 1392 / کد مطلب: 8249 / نظرات: 0


اولویت‌ گسترش فرهنگ کار در راستای خودکفایی مددجویان


اولویت‌ گسترش فرهنگ کار در راستای خودکفایی مددجویان  سبزوارپیام-مدیر کمیته امداد سبزوار گفت:گسترش فرهنگ کار در راستای خودکفایی و توانمند‌سازی مددجویان و خانواده‌های تحت پوشش از اولویت‌های ما است.
به گزارش سیزوارپیام، سیدحسین کرابی در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکردهای این نهاد با بیان در صورت فراهم شدن شرایط از جمله آموزش و پرداخت تسهیلات می‌توان برای مددجویان این نهاد ایجاد اشتغال کرد اظهار داشت:از بیش از 25 هزار مددجوی کمیته امداد سبزوار  بیش از 50 درصد آنها دارای توانایی کار را دارند.
 
وی با بیان اینکه کمیته امداد سبزوار در ایجاد اشتغال و خودکفایی خانواده‌ها از نهادهای پیشگام در استان و کشور است یادآور شد:کمیته امداد سبزوار در سطح کشور هم در حوزه ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به تناسب نیروی انسانی جایگاه چهارم را دارد.
 

مدیر کمیته امداد سبزوار با بیان اینکه این مجموعه در دو سال 90 و 91، بیش از 4 هزار و 780 طرح اشتغال را ایجاد کرده است؛ خاطرنشان کرد:بیش از یک هزار و 400 خانوار تحت پوشش این نهاد در سبزوار طبق تفاهم نامه امضا شده با سازمان تأمین اجتماعی بیمه نیز هستند.

وی در ادامه با اشاره به تحت پوشش بودن 12 هزار و 500 خانوار با جمعیت 25 هزار نفر در این نهاد در شهرستان، تصریح کرد:از این تعداد 44 درصد را زنان سرپرست خانوار به دلیل فوت همسر، 38 درصد را سالمندان بالای 60 سال، هفت درصد را زنان مطلقه و 11 درصد را سایر خانوارها تشکیل می‌دهند.

مدیر کمیته امداد سبزوار با بیان اینکه 10 درصد از کمک‌های این نهاد به خانواده‌های تحت پوشش از محل مشارکت‌های مردمی تأمین می‌شود؛ یادآور شد:مابقی این کمک‌ها از محل اعتباراتی است که توسط نظام تأمین می‌شود.
 
کرابی در پایان با اشاره به به حامی نداشتن تعدادی از ایتام تحت پوشش این نهاد از کسانی که دارای توانایی مالی هستند برای پیوستن به جمع حامیان ایتام دعوت کرد.فارس/2





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.