اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 19 اسفند 1392 / کد مطلب: 8244 / نظرات: 1

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار


نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه ای همگانی است


نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه ای همگانی است سبزوارپیام-رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار گفت  ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه وظیفه ای همگانی است.

به گزارش سبزوارپیام،علیرضا فیلسرایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ متعالی در جامعه یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه این مفاهیم اثر گذار و حرکت آفرین قادرند تا فضای یک جامعه را به صورت گسترده تحت تأثیر قرار داده و والاترین برکات را برای آن به همراه داشته باشند، اظهار داشت : اگر رشادت ها و خدمات شهدا و ایثار گران به خوبی برای مردم بویژه جوانان تبیین و معرفی شود بیشترین و بهترین نتایج را به همراه دارد.

وی اظهار داشت : همه ما مدیون فداکاری ها و ایثارگری های شهدا ، جانبازان و آزادگان هستیم و یکی از روش هایی که می توانیم ادای دین کنیم شناساندن همه جانبه این عزیزان و مسیر زندگیشان بر نسل هایی است که آنان را به خوبی درک نکرده اند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار اظهارداشت : بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان مطالب و سخنان شهدا در رسانه های جمعی است.

فیلسرایی افزود : در این راستا وصایای شهدا مطالعه شده و گل واژه های آن را استخراج کرده ایم تا در رسانه ها و سایت ها قرار گیرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار با اشاره به روز بزرگداشت شهدا در 22 اسفندماه از تشکیل ستاد بزرگداشت روز شهدا از یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

فیلسرایی با اشاره به برگزاری نشست هایی با مسوولان ادارات و نهادها گفت : قرار شده هر کدام از ادارات و سازمان ها برنامه های فرهنگی در راستای بزرگداشت روز شهدا داشته باشند.

وی ادامه داد : توزیع لوح فشرده با محتوای سرودهایی در زمینه شهدا در کودکستان ها،برگزاری مسابقه نقاشی در مقطع ابتدایی ، مسابقه روزنامه دیواری و برگزاری مسابقه مقاله نویسی برای دوره های اول و دوم متوسطه از جمله برنامه های ستاد بزرگداشت روز شهدا در سبزوار است .

شهرستان سبزوار بیش از یک هزار شهید ، بیش از چهارهزار جانباز و بیش از 250 آزاده تقدیم نظام و انقلاب کرده است./2
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.