اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 اسفند 1392 / کد مطلب: 8238 / نظرات: 1


پروانه صلاحیت حرفه ای به پرستاران اعطا می شود


پروانه صلاحیت حرفه ای به پرستاران اعطا می شود سبزوارپیام-معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:بزودی پروانه های صلاحیت حرفه ای به پرستاران اعطا می شود.
به گزارش سبزوارپیام، محمد میرزا بیگی شنبه شب در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه سبزوار افزود :قانون ارایه پروانه کار به پرستاران فعال در سطح جامعه، گامی موثر ، ضروری و تاثیر گذار در جهت نظارت و کنترل صلاحیت حرفه ای این قشر محسوب می شود.

وی با تاکید بر استاندارد سازی حرفه ای و خدمتی پرستاری، اظهار داشت :طبق استاندارها باید به ازای هر تخت بیمارستانی دو نفر پرسالر وجود داشته باشد که اکنون در این بخش با کمبود روبرو هستیم.

میرزا بیگی افزود:تا رفع این کمبودها باید از ظرفیت و توان دانشکده های پرستاری استفاده شود.

وی گفت :بر این اساس دانشجویان ترم ششم به بعد که دارای شرایط و ضوابطی از جمله معدل بالای 14 هستند می توانند به عنوان پرستار و با دریافت دستمزد مشغول بکار شوند.

وی تشکیل معاونت پرستاری را یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت یازدهم اعلام کرد و گفت : سمت و سوی برنامه های این معاونت، ارتقای جایگاه پرستاری و رضایتمندی مردم است .

میزابیگی با بیان اینکه تاکنون براساس هشت ماموریتی که به معاونت پرستاری ابلاغ شده ، 10 برنامه در شرف تدوین و ابلاغ است ، افزود :استفاده از دانشجویان گروه پرستاری ، ساماندهی مراکز مراقبت با تعرفه های مشخص و نظارت بر این مراکز از جمله این برنامه هاست.

وی ارایه خدمات در منازل و مراقبت ها به صورت علمی ، تدوین آیین نامه جذب و نگهداشت سرمایه های انسانی پرستار در مناطق محروم از طریق ایجاد مشوق های آموزشی و انگیزشی و اعطای پروانه صلاحیت حرفه ای به پرستاران برای نظارت و کنترل بر ارائه دهندگان خدمات پرستاری از دیگر برنامه های در دست تدوین است .

رییس سازمان نظام پرستاری کشور افزود :بایستی کار مراقبت و پرستاری از چارچوب صرف بیمارستانی خارج شده و به متن جامعه ورود پیدا کند تا مردم بتوانند از سطح خدمات خوب و علمی مراقبتی پرستاری برخوردار شوند.

میرزابیگی در خصوص رضایتمندی مردم از خدمات پرستاری گفت :باید این رضایتمندی بر مبنای علمی و نه بر مبنای عاطفی تعریف شود.

وی اظهار داشت :رضایتمندی مردم از خدمات حرفه ای و علم مراقبت و پرستاری در تمام سطوح نظام سلامت و عرصه های دولتی و غیر دولتی و نیز برخوردار بودن نظام سلامت به پرستارانی با انگیزه، عالم، متخصص و با اخلاق در آینده ای نه چندان دور از اهدافی است که باید به آن برسیم .ایرنا/2





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


جمعی از پرستاران
با سلام وتقدیر وتشکر از مسئولین محترم دانشگاه که برنامه خوب و وزین ومناسبی را برای پرستاران تهیه وتدارک دیدند فقط کاش کمی شادتر برنامه ها تدارک دیده میشد ولی در مجموع سخنان آقایان میرزابیگی ودکتر مسلم ریاست دانشگاه واجرای برنامه ها توسط مجری وانتخاب متن ها بسیار خوب وزیبا بود ویکی از کلیپ ها هم خوب وزیبا کار شده بود.امید است اینگونه مراسم تداوم داشته باشد .با سپاس فراوان